"دکه ی خبری تابناک همدان"درنظردارد؛همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛لذامخاطبین محترم می توانندمارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۳۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 21 November 2015

تکذیب شکایت مکرر از معدن کاران

فارس – همتی شکایت مکرر از معدن‌ داران را تکذیب کرد و تصریح کرد: در صورت رعایت محدوده‌ها مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی همدان از ممنوعیت فعالیت معدنی در 145 هزار هکتار از اراضی همدان خبر داد و گفت: فعالیت معدنی در جنگل‌ها و مناطق قرق شده ممنوع است.

محمد‌رضا همتی درشورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه معادن به عنوان بخش موثر در اقتصاد و بهره ‌برداری استان است اظهار کرد: هماهنگی‌ خوبی به منظور صدورمجوز با استعلام از اداره کل منابع طبیعی صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک‌هزار و 448 استعلام از سال 86 تا کنون از منابع طبیعی گفت: با 600 مورد استعلام موافقت شده و 277 معدن فعال نیز دارای مجوز هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: منطقه قرمز و محدود در نقشه ارائه شده منابع طبیعی طبق دستور‌العمل در تمام استان‌ها و در چارچوب است.

وی با تأکید بر اینکه الزامات در این نقشه الزامی است افزود: با در نظر گرفتن منافع معدن ‌داران حق صدور مجوز در برخی مناطق مانند مناطق پوشیده از گون را در استان نداریم.

همتی فعالیت معدنی در جنگل‌ها را ممنوع دانست و تصریح کرد: در مناطق قرق شده از لحاظ شیب و سایر موارد ممنوعیت فعالیت معدنی وجود دارد.

وی مناطق ممنوعه را 145 هزار هکتار مطرح کرد و یاد‌آور شد: 73 هزار هکتار شامل جنگل طبیعی، 13 هزار هکتار مربوط به عرصه‌های حفاظت شده و محیط زیست که همپوشانی دارد و 40 هزار هکتار مربوط به اراضی بالادست است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان بیان کرد: در مناطق خاکستری رنگ موجود در نقشه، بدون نگرانی مجوز صادر می‌شود و به معدن‌داران نیز توصیه‌هایی در خصوص جلوگیری از تخریب داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر معدن ‌داران به مجوز سازمان صنعت معدن و تجارت استناد می‌کنند گفت: اکثر معدن ‌داران این کار منابع طبیعی را لحاظ نمی‌کنند در صورتی که اکتشاف در محدوده تعیین شده بلامانع است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان نیز با بیان اینکه شکایت از معدن ‌داران در مراجع قضایی بعد از انعقاد تفاهم ‌نامه عدم رعایت قوانین است افزود: با انعقاد تفاهم ‌نامه میان منابع طبیعی و سازمان صنعت معدن و تجارت باید موارد مذکور در آن رعایت شود.

حمید‌رضا متین ادامه داد: معدن ‌داران با همکاری پیمانکاران و در محدوده تعیین شده استخراج انجام می‌دهند که می‌ توان مسائل و مشکلات در این خصوص را حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص تعیین و نگارش متن شکایت ‌ها نیز باید بازبینی صورت گیرد،‌ اظهار کرد: به کار بردن لفظ معارض و یا الفاظی از این دست درست نیست که باید اصلاح شود.

رئیس صنعت معدن و تجارت همدان تأکید کرد: با واریز 12 درصد عوارض به منظور احیا هرگونه موضوعی از معدن ‌داران سلب می‌شود.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز یاد‌آور شد: استان رو به توسعه است و در قوانین و مقرارت مربوط به معادن خلأهایی داریم.

محمود‌رضا عراقی ادامه داد: سال گذشته به منظور پیشگیری از ارجاع پرونده معدن ‌داران به مراجع قضایی جلسات متعددی و پر‌چالشی داشتیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم ‌نامه میان سازمان صنعت معدن و تجارت و منابع طبیعی گفت: این تفاهم‌ نامه به منظور نزدیک کردن قوانین دو سازمان و جلوگیری از ایجاد مشکل است.

معاون عمرانی استاندار همدان تأکید کرد: در صورت فعالیت و حرکت در چارچوب‌ های تعیین شده مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود.


آغاز همایش تئاترعاشواییان

ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: همایش تئاتر عاشوراییان از امروز به مدت شش روز در همدان برگزارمی شود.

داوود ابوترابی افزود: در همایش تئاتر عاشوراییان امسال، آخرین آثار مذهبی و عاشورایی هنرمندان حوزه نمایش استان در دو بخش صحنه ای و تعزیه(شبیه خوانی) از ٣٠ آبان تا پنجم آذرماه در مجتمع شهیدآوینی همدان روی صحنه می روند.

وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج هنرمندان و دفتر انجمن هنرهای نمایشی همدان برای برگزاری این همایش گفت: در روز نخست این همایش، نمایش 'مرا همیشه گمشده ای بود' به نویسندگی نیما بیگلریان و کارگردانی اکبر مرادی کامیاب برای علاقه مندان اجرا خواهد شد.

ابوترابی اظهار کرد: نمایشهای منتخب برای اجرا در ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان در دو سانس صبح (ویژه مدارس) و عصر (ساعت ١٦:٣٠) اجرا می شود و بازدید از اجراهای عصر برای عموم مردم آزاد است.

وی با تاکید بر اینکه اجراهای صحنهای به صورت روزانه است ادامه داد: در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه این هفته و از ساعت ١٥:٣٠ گروه شبیهخوانی (تعزیه) سیدالشهدای شهر مریانج نیز به اجرای شبیه خوانی حضرت مسلم بن عقیل (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت علیاکبر(ع) در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی خواهد پرداخت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان افزود: در روزهای آتی نیز به ترتیب نمایش های 'در قاب ماه' به کارگردانی غلامرضا ناصری از تویسرکان، 'راویان کربلا' به کارگردانی مهدی کوثری، نمایش 'شهادت خوانی شمعون و شهرزاد' به کارگردانی محمد قاسمی از ملایر، نمایش 'او می آید' به کارگردانی بهنام میرزائی و نمایش 'دیار عاشقان'به کارگردانی حمیدرضا علیخانی از رزن به روی صحنه خواهند رفت.


افزایش آمار ابتلا به سرطان

مهر - روند ابتلا به سرطان و افزایش مرگ ‌ومیر ناشی از این بیماری نگرانی‌های مردم استان همدان را دوچندان کرده چراکه سالانه بیش از دو هزار مورد ابتلای جدید به سرطان در این استان ثبت می‌شود.

پله‌های بیمارستان را دوتا یکی می‌کند تا به بخش مراقبت‌های ویژه برسد،به پشت شیشه‌های بخش می‌رسد، وقتی با جسم نیمه‌جان همسرش که این روزها دیگر رمقی ندارد مواجه می‌شود بغضش می ‌ترکد.

می‌داند که دیگر امیدی به ادامه زندگی همسر جوانش نیست، این را حال نزار زنی می ‌گوید که هر روز چهره‌ اش متفاوت ‌تر و تکیده ‌تر از روز قبل می‌شود؛ لابه‌لای افکارش شاید فکر می‌کند اگر برای تشخیص بیماری او زودتر اقدام می‌شد اکنون زندگی‌اش این‌گونه رقم نمی‌خورد و حالا ناباورانه مجبور به پذیرش حقیقت تلخی به نام سرطان است.

این زن جوان یکی از هزاران بیمار مبتلابه بیماری‌های خاص است که با بیماری نام‌آشنای زندگی ماشینی و مدرن امروزی « سرطان » دست‌وپنجه نرم می ‌کند، بیماری‌ که به گفته پزشکان اگر در همان مراحل اولیه بروز شناخته شود به ‌طور عمده قابل‌ درمان است.

سرطان و سلول‌های بیمار

سرطان بیماری است که در آن تعدادی از سلول‌های بدن به‌ صورت غیرطبیعی، کنترل نشده و بی‌ رویه رشد و تکثیر می‌یابند و می ‌توانند بافت‌های مجاور را نیز درگیر کنند.

تومورهای خوش‌ خیم معمولاً محدود به قسمت کوچکی از بدن است و اغلب به آهستگی رشد می‌کنند و بسته به ‌اندازه و محلشان، مشکلاتی به وجود می‌ آورند که با درمان تومور که غالباً جراحی است، معمولاً بیمار مشکل دیگری نخواهد داشت.

سرطان یا تومورهای بدخیم نیز در یک فضای محدود شروع می‌شوند، امّا می‌توانند به بافت‌ها و ارگان‌های مجاور گسترش یابند و سلول‌های سرطانی ممکن است با جریان خون و یا سیستم لنفاتیک به مناطق دورتری در بدن منتقل شوند.

این بیماری منفرد نیست و شامل بسیاری از بیماری‌ها می‌شود به‌ طوری‌که بیش از ۲۰۰ نوع متفاوت دارد، بیماری که عواملی مانند کم ‌تحرکی، تغذیه نامناسب و عوامل محیطی در ابتلا به آن نقش مؤثری دارند.

ژنتیک در بعضی از انواع سرطان چندان بی ‌تأثیر نیست‌

گرچه هنوز عامل اصلی بروز سرطان معلوم نیست، اما امروزه ما بسیاری از موادی که سبب تسریع در بروز این عارضه می‌شوند را می ‌شناسیم و می ‌دانیم که دود سیگار، تماس با مواد شیمیایی سرطان‌ زا، قرار داشتن در پرتو اشعه‌ سرطان‌زا همچون اشعه خورشید سهم مهمی در بروز این بیماری دارند.

همچنین بعضی از ویروس‌ها عامل بروز سرطان‌اند و تحقیقات نشان داده‌ کـه ژنتیک نیز در بعضی از انواع سرطان چندان بی ‌تأثیر نیست‌.

عوامل دخیل در بروز سرطان بسیار متنوع است و جنسیت، سن، نژاد، موقعیت جغرافیایی و...همه و همه در بروز سرطان، نوع سرطان و خوش ‌خیم یـا بدخیم بودن آن مؤثرند و شاید برخی ابتلا به سرطان را یک بدشانسی بدانند، اما بیمـار نیز خود چندان بی ‌تقصیر نیست.

در حال حاضر هرساله میلیون‌ها نفر در دنیا به خاطر ابتلا به سرطان‌های مختلف جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که سرطان در صورت تشخیص اولیه سریع می ‌تواند به‌آسانی درمان شود.

کارشناسان، برخی سرطان‌ ها بین زنان و برخی دیگر را میان مردان شایع دانسته و هشدار می‌دهند که در صورت عدم ‌تشخیص زودهنگام این سرطان‌ها علاوه بر درد و رنج ناشی از درمان، هزینه‌های سرسام‌ آوری را بر خانواده فرد تحمیل می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش سال ۲۰۱۴ خود هشدار داده موج سرطان درراه است و شمار مبتلایان به سرطان در دنیا تا سال ۲۰۳۵ به سالانه ۲۴ میلیون نفر خواهد رسید.

شیوع سرطان از سال ۶۸ تا سال ۸۸ شمسی بیش از شش برابر در کشور افزایش داشته است

آمارهای رسمی هم همین پیش‌بینی عقلانی را تائید می‌کند و بر اساس اطلاعات سرطان‌های ثبت ‌شده در ایران، شیوع سرطان از سال ۶۸ تا سال ۸۸ شمسی بیش از شش برابر در کشور افزایش داشته است.

طبق برخی آمارها سالانه ۶۵ تا ۷۰ هزار فرد جدید در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که گفته می‌شود در چند سال آینده این تعداد به ۱۰۰ هزار نفر هم می ‌رسد که حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر از این افراد به سرطان پستان و تقریباً حدود ۶ تا ۷ هزار نفر به سرطان معده مبتلا می‌شوند.

همچنین گزارش ‌شده که حدود ۴۰۰ هزار بیمار مبتلابه سرطان در ایران زندگی می ‌کنند و شایع ‌ترین سرطان‌ها در زنان به ترتیب سرطان‌های پستان، ‌پوست، معده، روده بزرگ، ریه و مثانه و در آقایان به ترتیب سرطان‌های پوست، معده، مثانه، ‌روده بزرگ، ‌ریه و همچنین سرطان پروستات است.

وضعیت این بیماری در استان همدان نیز تعریفی ندارد و سرطان بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در خصوص بیماری سرطان به خبرنگار مهر گفت: سرطان سومین عامل مرگ‌ ومیر در ایران است.

دکتر حسین عرفانی افزود: با افزایش امید به زندگی و افزایش درصد سالمندی، پیش‌بینی می‌شود موارد بروز سرطان در یک دهه آینده به ‌شدت افزایش یابد.

سالانه بیش از دو هزار مورد ابتلای جدید به سرطان در استان همدان ثبت می‌شود

وی با بیان اینکه سالانه بیش از دو هزار مورد ابتلای جدید به سرطان در استان همدان ثبت می ‌شود، عنوان کرد: ۴۰درصد این موارد در زنان و ۶۰درصد در مردان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به میزان شایع بودن انواع سرطان‌ها در زنان و مردان گفت: سرطان‌های شایع در زنان در استان همدان به ترتیب سرطان‌های پستان، پوست، معده، خون، روده بزرگ، مری، تخمدان، تیروئید، ریه و مغز است.

عرفانی اضافه کرد: سرطان‌ های شایع در مردان در استان همدان نیز به ترتیب سرطان‌های پوست، معده، مثانه، ریه، خون، پروستات، روده بزرگ، مری، حنجره و غدد لنفاوی است.

وی با برشمردن عوامل خطرساز سرطان‌ها، اظهار داشت: سابقه فامیلی و ژنتیکی، افزایش سن، سیگار، نور خورشید، اشعه رادیواکتیو، مواد شیمیایی خاص مانند موادی که در رنگرزی، نقاشی و ساختمان ‌سازی استفاده می‌شود، تغذیه نامناسب، کم ‌تحرکی و چاقی، بعضی ویروس‌ها و باکتری‌ها و هورمون‌ها مانند داروهای هورمونی جایگزین که در دوران پس از یائسگی استفاده می‌شود در ایجاد سرطان مؤثر هستند.

کارشناس سرطان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه به رشد و تکثیر بی‌ رویه و خارج از کنترل تعدادی از سلول‌های بدن سرطان گفته می‌شود، عنوان کرد: در بیماری سرطان سلول‌های سرطانی قابلیت تهاجم به بافت‌های مجاور و درنهایت گسترش به مناطق دیگر بدن رادارند.

دکتر شراره نیک سیر در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد، گفت: سیگار نکشید؛ استعمال سیگار تقریباً با آسیب تمام اعضای بدن همراه بوده و با ۱۵ نوع سرطان مرتبط است، همچنین سیگار عامل مهم ایجاد سرطان ریه، حنجره، حفره دهان، گلو، مری و مثانه بوده و در پیشرفت سرطان لوزالمعده، دهانه رحم، کلیه، معده و برخی از انواع سرطان خون مؤثر است.

افرادی که در معرض دود سیگارند در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سیگار هستند

وی افزود: افرادی که در محیط زندگی خود در معرض دود سیگار و به عبارتی بستگان فرد سیگاری هستند، نیکوتین و سایر مواد شیمیایی سمی موجود در دود سیگار را مانند یک فرد سیگاری جذب می‌کنند و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سیگار هستند.

این کارشناس سرطان با افزودن این نکته که از تماس زیاد با نور خورشید بپرهیزید، ادامه داد: سرطان پوست شایع ‌ترین سرطان در کل جمعیت کشور بوده و ارتباط ثابت‌ شده‌ای با میزان تابش اشعه خورشید به بدن دارد.

نیک سیر با عنوان راهکارهای پیشگیری از سرطان پوست به هنگام مواجهه با نور آفتاب، اضافه کرد: از کلاه و لباس‌های دارای پوشش کامل، عینک آفتابی که مانع عبور اشعه UV به‌منظور محافظت پوست دور چشم‌ها می‌شود و از کرم‌های ضد آفتاب با SPF ۱۵ و بیشتر هنگام مواجهه با نور خورشید استفاده کنید.

وی با تأکید بااینکه برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان باید به‌ طور منظم ورزش کرد، گفت: ورزش منظم در کاهش خطر سرطان‌های پستان، کولون، رحم و پروستات مؤثر است و به افراد بالغ حداقل ۳۰ دقیقه و ترجیحاً ۶۰-۴۵ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در ۵ روز یا بیشتر در هفته و به کودکان و نوجوانان حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در همان زمان توصیه می‌شود.

کنترل وزن در محدوده طبیعی عامل مؤثری در جلوگیری از سرطان است

نیک سیر بابیان اینکه کنترل وزن در محدوده طبیعی عامل مؤثر دیگر در جلوگیری از سرطان است، عنوان کرد: افزایش وزن یا چاقی از عوامل خطر ایجاد سرطان بوده و با سرطان‌های پستان (بعد از یائسگی)، روده بزرگ ، رحم ، مری و کلیه مرتبط است.

کارشناس سرطان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان همدان از تغذیه مناسب به‌ عنوان عامل مؤثر دیگر در جلوگیری از ابتلا به سرطان یادکرد و افزود: افزایش مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها و محدود کردن مصرف گوشت قرمز به کمتر از ۸۰ گرم در روز دراین‌باره بسیار مؤثر است.

نیک سیر ادامه داد: پرهیز از مصرف چربی‌ها به‌ ویژه چربی‌های حیوانی، محدود کردن مصرف غذاهای پرکالری، جایگزین کردن ماهی، مرغ و حبوبات به ‌جای مصرف گوشت گاو و گوسفند، استفاده از غلات کامل (سبوس‌دار)، خودداری از مصرف غذاهای سرخ‌ شده، کپک‌زده، شور، دودا ندود و نمک‌ سود و مواد غذایی آماده مانند سوسیس و کالباس، کاهش مصرف غذاهای صنعتی و فرآوری شده مانند کنسرو، و پرهیز از مصرف مشروبات الکلی از موارد بسیار مهم در تغذیه است که از بروز سرطان در افراد جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه از تماس با عوامل سرطان‌زای محیطی بپرهیزید، یادآور شد: برخی از عوامل سرطان‌زای شناخته ‌شده آفلاتوکسین، آزبستوز، گاز خردل، تالک و ترکیبات نیکل و نیز برخی عوامل میکروبی ایجادکننده سرطان هلیکوباکتر پیلوری، ویروس‌های هپاتیت B، C و HIV است.

با این تفاسیر می‌توان گفت عوامل بسیاری در ایجاد سرطان‌های مختلف در انسان دخیل هستند که فرد می‌ تواند با شناخت این عوامل از بروز سرطان جلوگیری و به‌ نوعی از سرطان پیشگیری کند.


تعطیلی 141معدن در استان همدان

تسنیم - رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی همدان از تعطیلی 141 معدن استان همدان خبر داد و گفت: 60 درصد معادن فعال همدان در محدوده ممنوعه منابع طبیعی قرار گرفت.

رحیم مرتضایی درشورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با اشاره به اینکه خانه معدن همدان دارای 120 عضو است، اظهار داشت: در دوره جد د اتاق بازرگانی همدان کمیسیون تخصصی معدن با 30 عضو تاسیس شده تا مشکلات این بخش را رصد و حل کند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه افزود: بندهای 26 و 29 این سیاستها به معدن اختصاص پیدا کرده که با د تلاش کنیم علاوه برارزش افزوده معدن، بهره برداری مناسبی از ظرفیت های این بخش داشته باشیم.

مرتضایی با با اعلام انکه 277 معدن در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 141 معدن غیرفعال و مابقی فعال هستند که البته واحدهای فعال با مشکلات بسیاری در همدان مواجه شده اند.

وی با بیان ا نکه به ازای هر 5.8 هکتار یک شغل در بخش کشاورزی ایجاد می شود ولی هر سه هکتار 20 شغل در بخش معدن به دنبال دارد، گفت: همدان دارای انواع کانی های فلزی بوده که می توان از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استفاده کرد.

مرتضایی با اشاره به ا نکه سیلیس وفلدسپات همدان به عنوان قطب در کشور شناخته می شود، عنوان کرد: بیش از75 درصد ترکیب لعاب کاشی و سرامیک کشور ازمعادن ملایرتامین می شود ولی نامی از استان همدان در صادرات این محصولات وجود ندارد.

وی با اعلام ا نکه سازمان نظام مهندسی معدن همدان 850 نفر عضو داشته که در رونق معدن کاری استان همدان می تواند موثرباشد، گفت: 34 درصد ماده معدنی کشور در استان همدان استخراج می شود که این رقم ازمیانگین کشوری 32 درصد کمتراست.

رئیس خانه معدن استان همدان با اشاره به پهنه بندی ومشخص کردن مناطق ممنوعه معدنی توسط منابع طبیعی همدان گفت: مساحت بخش مشخص شده 5700 کیلومتر بوده که یک سوم مساحت استان است.

مرتضایی با اشاره به ا نکه 253 محدوده معدنی همدان در این مناطق ممنوعه قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر 96 معدن فعال همدان معادل 35 درصد از کل معادن همدان و 60 درصد ازمعادن فعال همدان در این منطقه قرمزقرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معادن دولومیت نهاوند که از ظرفیت های معدنی مهم محسوب می شود در این منطقه ممنوعه قرار دارد، گفت: فعالان معدنی استان همدان پهنه بندی معادن را خارج از چارچوب قانونی دانسته ومیخواهیم در این زمینه بازنگری شود.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی استان همدان تصریح کرد: یکی د یگراز مشکلات در ارتباط با معادن ارجاع پرونده بهره برداران به مراجع قضایی است که وقت عمده بهره برداران را تلف می کند.


رزن شهری بایک استخر آن هم تعطیل

صبح الوند - تنها استخر شهرستان رزن مدت زمان زیادی است که در تعطیلی به سر می برد.

علت این تعطیلی فرسوده شدن زیر ساختها و تجهیزات این استخر ذکر شده است.

هزینه آماده شدن مجدد استخر شنای شهرستان رقم بالایی را می طلبد و این در حالی است که علت چنین مشکلی عدم سرویس و عدم نگه داری مناسب استخر در سالهای گذشته ذکر شده است.

به نظر می رسد که مشکل مالی و عدم اختصاص هزینه ی نگه داری مناسب استخر شنای رزن که باید توسط اداره ی کل صورت می گرفته باعث شده است که اینک تنها استخر شهرستان از چرخه ی خدمت رسانی به شهروندان و مردم نقطاط مختلف شهرستان کنار رود.

فرماندار و نماینده شهرستان در گفت و گو با ما بر پیگیری جدی و مستمر موضوع تاکید کرده و حل این مشکل را به تخصیص اعتبار منوط کرده اند.

قطعا حل کوتاه مدت و سریع این مشکل همت مسئولات استانی را می طلبد.

جوانان شهرستان رزن انتظار تسریع در حل این مشکل و البته افتتاح مجتمع های ورزشی دیگر را دارند امری که متاسفانه با وضعیت موجود فعلا دور از دسترس است.


کشف جسد در روستای عمان

رزن جوان - فرمانده انتظامی شهرستان رزن گفت: جسد يک مرد جوان در حاشيه روستای 'عمان' از توابع بخش قروه درجزين شهرستان رزن کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ اسماعيلی جمشيدی افزود: پس از تماس دو نفر مبنی بر رها شدن جسد يک مرد جوان در حاشيه روستای عمان عوامل پليس به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بلافاصله جسد اين جوان به بيمارستان منتقل شده و دو فرد موتور سوار که گزارش کشف جسد را به پليس ارائه کرده بودند نيز به همراه پليس به مرکز درمانی عزيمت کردند.

وی اضافه کرد: دو سرنشين اين وسيله نقليه ابتدا عنوان کردند که اين جسد را پيدا کرده اند ولی در تحقيقات بعدی عنوان کردند که وی نيز در ترک موتور سيکلت نشسته بود که تعادل خود را از دست داده و از موتور به زمين می افتد.

فرمانده انتظامی رزن گفت: با توجه به ضد و نقيض بودن اظهارات اين افراد، پليس به آنها مظنون شده و با هماهنگی مقام قضايی جسد را به پزشکی قانونی برای کالبد شکافی و بررسی علت مرگ منتقل می کند.

وی تاکيد کرد: هنوز علت مرگ اين جوان مشخص نشده است و اظهار نظر قطعی در اين زمينه منوط به دريافت گزارش کالبد شکافی از سوی پزشکی قانونی است.

وی اضافه کرد: شهرستان رزن با توجه به بافت مذهبی و وجود افراد دين مدار و متدين يکی از مناطق امن استان است که شهروندان همواره با پليس مشارکت و همکاری دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار