مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: اصلی‌ترین عامل حوادث ناگوار ناشی از گاز طبیعی، سهل‌انگاری مشترکان در رعایت نکات ایمنی بوده که متأسفانه همین علت منجر به 101 حادثه و مرگ 11 تن از همشهریان در سال‌جاری شده است.
کد خبر: ۱۳۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 22 November 2015

به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی، ولی‌الله دینی اظهار داشت: همزمان با آغاز فصول سرد سال و احتمال افزایش حوادث ناگوار ناشی از سهل انگاری در بکارگیری گاز طبیعی، ایستگاه‌های مشاوره مصرف بهینه و ایمن از گاز در سطح استان برپا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره اینکه این ایستگاه‌ها به مدت یک هفته آماده پاسخگویی و راهنمایی مردم در حوزه مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی بودند، تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل حوادث ناگوار ناشی از گاز طبیعی، سهل‌انگاری مشترکان در رعایت نکات ایمنی بوده که متأسفانه همین علت منجر به 101 حادثه و مرگ 11 تن از همشهریان در سال‌جاری شده است.

دینی در تشریح این اقدام گفت: با توجه به رسالت شرکت گاز استان مبنی بر توزیع نعمت پاک و ایمن در بین مردم و همچنین ملحوظ نظر به آمار حوادث ناشی از گاز طبیعی کشور که استان آذربایجان‌شرقی را جزو یکی از پرحادثه‌ترین استان‌ها قرار داده، این شرکت را بر آن داشت تا با برپایی ایستگاه‌های مشاوره در مناطق حادثه‌خیز و پرتردد شهرها، مصلی‌های نمازجمعه و با ارتباط چهره به چهره با مردم نسبت به تشریح علل و عوامل بروز حادثه و تنویر افکار عمومی اقدام کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ایستگاه‌های مشاوره ایمنی با حضور کارشناسان مطلع شرکت گاز و تجهیز به اقلام اطلاع‌رسانی شامل ماکت نحوه بکارگیری صحیح بخاری‌های گازسوز، پوستر، بنر و استنادهای آموزشی شامل تشریح تعداد حوادث استان و علل وقوع حوادث در 7 ماهه سال 94 و نکات ایمنی مربوطه و توزیع کتابچه مرگ خاموش با موضوع حوادث ناشی از گاز طبیعی، اقدامات اولیه و نحوه صحیح استفاده از وسائل گازسوز و بروشورهای مربوطه سعی بر آن دارد تا با انتقال مفاهیم ایمنی به مشترکان، نسبت به کاهش حوادث ناشی از گاز اقدام کند.

دینی خاطرنشان کرد: طی برپایی ایستگاه‌های مشاوره ایمنی، مسابقه عمومی با موضوع مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی برای تمام علاقه‌مندان برگزار و در پایان با قرعه‌کشی هدایای ارزنده‌ای از سوی روابط عمومی شرکت به برندگان اعطا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ابراز امیدواری کرد، در سایه مشارکت و همیاری مردم و عدم سهل‌انگاری در بکارگیری نکات ایمنی و رعایت اعتدال در مصرف گاز طبیعی، شاهد گذر از زمستان سرد امسال توام با جریان مستمر گاز طبیعی و بدون بروز هیچ حادثه ناگوار برای هم استانی‌ها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار