کارشناس مسوول بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی مرکز بهداشت استان ایلام گفت: در آرایشگاه های دارای پروانه فعالیت پیگمنتاسیون یا هاشور صرفا با کارکرد زیبایی و آرایشی مجاز است.
کد خبر: ۱۳۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 22 November 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام، مینو صفی پور افزود: انجام این امر فقط توسط افراد دوره دیده در مراکز آموزشی معتبر مورد تایید وزارت بهداشت از جمله سازمان فنی و حرفه ای وجه قانونی دارد.
وی بر لزوم معتبر بودن مواد رنگی و دستگاه های کار با تاییدیه مراجع زیر تاکید کرد.
به گفته وی این اماکن ملزم به تهیه تاییدیه مواد رنگی توسط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، تاییدیه دستگاه های کار از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و همچنین اخذ تاییدیه فنی هستند
وی همچنین  بر یکبار مصرف بودن کاتریج و وسایل کار و رعایت بهداشت فردی از جمله لباس کار و اخذ کارت بهداشتی از سوی آرایشگران تاکید کرد./ ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شروین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
اکثر آرایشگاه بصورت غیر مجاز اقدام به هاشور ، خالکوبی، ... میکنند و فاقد پروانه کار و مجوز وزارت بهداشت و سازمان فنی و حرفه ای هستند و فعالیت آنها زیر زمینی بدون حضور پزشک ناظر و حتی تکنسین بهداشت می باشد افرادی که یک واحد بیوشیمی و پرستاری پاس نکرده اند و حتی دیپلم هم ندارند کار یک پژشک انجام می دهند و از همه بدتر انواع پمادها ، ژلها، داروها برای مراجعین زودباور خود تجویز می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار