یک قاضی اهل سنت از کشور نیجریه:
یک قاضی اهل سنت از کشور نیجریه در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: حرم مطهر رضوی بسیار زیبا و باشکوه است و هویت و فرهنگ اسلامی - ایرانی را به زیبایی معرفی می کند.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 23 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، «لوالسلی عبدالهی» همراه گروهی 9 نفره از علمای اهل سنت، از کشورهای آفریقا شامل، نیجریه، کنیا، جزایر کومور و رواندا به حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شدند و از خدمات تدارک دیده شده از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی بهره مند شدند.

وی ابراز کرد: اهل سنت به حضرت امام رضا(ع) ارادت خاصی دارند و این امام رئوف که از سلاله پاک رسول اکرم(ص) هستند، مورد احترام اهل دانش و خرد و جویندگان حقیقت است.

عبدالهی عنوان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) منشاء خوبی ها و خیر و برکت در جهان هستند و وقتی انسان مشاهده می کند در حرم مطهر حضرت رضا(ع) این همه توسعه زیرساختی و فرهنگی برای رفاه زائران و ترویج معارف اسلامی و رضوی صورت گرفته، تحت تأثیر قرار می گیرد.

این عالم اهل سنت خدمات آستان قدس رضوی را بسیار مبارک و افتخارآمیز دانست و افزود: به برکت وجود مضجع نورانی حضرت رضا(ع)، مدیریت، دستاوردها و اقدامات متنوع مجموعه حرم مطهر رضوی در جهان اسلام الگو است و موجب شده این مجموعه از رشد، تعالی و شکوفایی برخوردار شود.

وی گفت: بدون شک اقدامات گسترده آستان قدس رضوی در زمینه های مختلف به ویژه در ابعاد فرهنگی و تبلیغی، موجب عزت و افتخار اسلامی است که با مدیریت، تعهد و تخصص گرایی میسر شده است.

لوالسلی عبدالهی افزود: رسیدگی و توجه به اماکن متبرکه و قبور ائمه اطهار(ع) در کشور ایران نشان از عشق و ارادت مردم این کشور به اهل بیت(ع) است و بیانگر شخصیت عظیم و رفیع اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی تاکید کرد: دیدن عشق و ارادت معنوی خادمان و مسئولان آستان قدس رضوی در خدمت به زائران غیر ایرانی نیز برای هر بیننده ای جالب و شگفت انگیز است.

این قاضی نیجریه ای با اشاره به اینکه آشنایی با مجموعه دستاوردها و فعاليت‌هاي گسترده آستان قدس رضوی برای من و هئيت همراه، بسيار تازگي داشت و در مقايسه با اماكن متبركه در ساير كشورهاي جهان قابل مقايسه نيست، ابراز کرد: خدمات، امكانات، فعالیت‌ها و ویژه برنامه‌هایی که برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده است را می‌توان به عنوان یکی از موفق‌ترین بخش‌های آستان قدس رضوی معرفی کرد.

وی بيان داشت: معماري و هنرهاي زيباي بكاررفته در مجموعه حرم مطهر رضوي به ويژه، هنركاشي‌كاري و آئينه‌كاري ديوارها، طاق‌های خوش نقش و سقف‌هاي اين مجموعه بسيار جذاب و شگفت انگيز است.

گفتنی است: این گروه از زائران پس از بهره مندی از برنامه های متنوع و اهداء بسته های فرهنگی که ویژه آنان تدارک دیده شده بود، مهمان خوان گسترده حضرت ثامن الحجج(ع) شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار