تابناک: مناطق حفاظت شده و عرصه حیات طبیعی استان اصفهان زیستگاه 50 درصد از جمعیت پستانداران بزرگ جثه حائز اهمیت و در معرض انقراض کشور است.
کد خبر: ۱۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ 13 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان حدود 10 از عرصه 105 هزار کیلومترمربعی این خطه را در زمره مناطق حفاظت شده عنوان کرد که این رقم در شش ماه آتی به 15درصد افزایش می یابد.

حمید ظهرابی روز پنجشنبه هنگام بازدید از منطقه حیات وحش و پارک ملی قمیشلو در تیران و کرون افزود: 10 درصد از سطح استان بعنوان مناطق حفاظت شده مشخص شده و تا شش ماه آینده این میزان به 15 درصد خواهد رسید که بر اساس آمایش سرزمین در استان افزایش مساحت مناطق حفاظت شده استان تا سطح 25 درصد پیش بینی شده و عملیاتی می شود.

وی افزود: برنامه اصلی ما جلب مشارکت مردمی در بخش حفاظت از محیط طبیعی و زیست است و تلاش می کنیم با پیوند زدن منافع اقتصادی جوامع محلی در حاشیه مناطق حفاظت شده با حفاظت از طریق توسعه اکوتوریسم و معیشت های مکمل، مشارکت مردم و بهبود کیفیت محیط زیست را فراهم کنیم.

پناهگاه حیات وحش قمیشلو در شمال غربی اصفهان و 15 کیلومتری شهر تیران قرار گرفته و زیستگاه گونه های مختلف جانوری از قبیل قوچ و میش اصفهان ، آهوی ایرانی، کل و بز، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گورکن راه راه، کاراکال، پلنگ، تشی، خرگوش، موش، جربیل ، انواع پرندگان و خزندگان است.

شهرستان تیران و کرون با 75 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار