مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:
بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حراست و حفاظت از خون شهدا و انتقال مسیر شهیدان به نسل حاضر و آینده با فرمان تاریخی امام (ره) تاسیس شد تا امور شهدا و خانواده معظم آنها پیگیری شود.
کد خبر: ۱۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴ 13 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، ابراهیم طاهرنژاد امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت روز شهدا اظهار کرد: نامگذاری 22 اسفند ماه بهترین فرصت برای افتخار جامعه به شهداست که نشان می‌دهد خط سرخ شهادت هنوز قطع نشده و این مسیر تداوم دارد.

وی راه شهدا را مسیر بی‌نیازی دانست و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حراست و حفاظت از خون شهدا و انتقال مسیر شهیدان به نسل حاضر و آینده با فرمان تاریخی امام (ره) تاسیس شد تا امور شهدا و خانواده معظم آنها پیگیری شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، برطرف شدن موانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به فراموشی نسپردن خانواده شهدا را از اهداف دیگر تاسیس بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: تاسیس بنیاد شهید برای این بوده که جامعه به مسیر شهدا نیاز دارد.

به گفته وی، گیلان دارای 7 هزار و 100 نفر شهید، 2 هزار و 200 جانباز، 2 هزار و 600 آزاده، 14 خانواده دارای سه شهید، 146 خانواده دارای دو شهید، 126 خانواده تک‌فرزند پسر شهید و 13 خانواده تک‌فرزند شهید است.

طاهرنژاد، درک پیام فداکاری و ایثار شهدا را مهم دانست و تصریح کرد: این مهم تنها وظیفه و مسئولیت یک نهاد و گروه مشخص نیست بلکه همه در قبال این ایثارگری مسئول هستند و وظیفه دارند.

وی عیادت از خانواده‌های شهدا در سال یک بار توسط مسئولان را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: امسال 27 هزار خانواده شهید در گیلان عیادت شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه نقشه دیجیتالی گلزار شهدای گیلان در راستای طرح‌های نوآورانه به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ارائه در فضای مجازی تهیه می‌شود، از ساماندهی  98 درصد گلزار شهدای گیلان خبر داد.

وی با اشاره به وجود دانشجویان شاهد و ایثارگر در گیلان یادآور شد: 7 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در گیلان وجود دارد که امسال 97 درصد از ایثارگران در ورودی مراکز آموزش عالی این استان پذیرفته شدند.

طاهرنژاد با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم با تهاجم فرهنگی که دشمن در جنگ نرم و اعمال تحریم‌ها راه انداخته، شهدا فراموش شوند، یادآور شد: امام راحل در پرتو احیای اسلام ناب فرهنگ شهادت را در جامعه احیا کرد، فرهنگی که منشأ پیروزی انقلاب و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در پایان تأسیس بنیاد شهید را یکی از کرامات و آینده‌نگری‌های برجسته امام راحل دانست و متذکر شد: طبق تعبیر امام راحل شهید وجه‌الله نظر می‌کند و شهدا با عمل خود به تکلیف توجه کردند و درس زندگی و عزت و پرواز ملکوتی را از شهدای کربلا آموختند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار