مسئول کارگروه مجمع علمی بسیجیان مازندران گفت: طرح‌هایی نویی مانند تامین آب کشاورزی از آب دریا و رطوبت هوا در مازندران در دست اجرا است که در دنیا بدیع و تازه است.
کد خبر: ۱۳۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 24 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، میر امید هادیان در جشنواره جهادگران علم و فناوری و افتتاح چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابتكارات بسیج در ساری به تشریح فعالیت‌های بسیج علمی در استان پرداخت و با اشاره به اینكه فرمایشات مقام معظم رهبری برای بسیج حكم امری دستوری دارد، گفت: قدرتمند شدن هر كشوری از جنبه های مختلف قابل دسترسی است و باید این قدرتمند شدن دارای تناسب باشد.
وی قدرت كشور را موجب قدرت در افتصاد ملی و به طبع آن قدرت در امنیت ملی دانست و گفت: قدرت علمی یك قدرت ذاتی است و به تنهایی می‌تواند سایر قدرت‌ها را به دنبال داشته باشد و ما اگر علم داشته باشیم قدرت خواهیم داشت.
رئیس خانه نخبگان بسیجی استان با تاكید بر اینكه سیاست شتاب علمی یك سیاست بنیادی است، گفت: جنگ نرم بر مبنای دانش علمی بنا شده است و باید در این جنگ دوست و دشمن را بشناسیم و بدانیم فرمانده چه كسی است.
هادیان با اشاره به اینكه در علوم مهندسی رتبه سوم دنیا را داریم، گفت: در كارآمدی این دانش در دنیا رتبه 78 را داریم كه نشان‌گر آن است كه از به طور مناسب علوم تولیدی، كاربری نمی‌شود و باید علم غربی و غیر بومی مدینه فاضله نیستند و باید با به كارگیری متخصصین داخلی زنجیره صنعتی شدن را پیش ببریم.
وی ادامه داد: در كنار مراكز رشد و دیگر دستگاه‌های حمایتی از صنعتی شدن ایده‌ها، سازمان بسیج علمی با 1300 نفر عضو و 12 گروه تخصص از سال 88 تا كنون از 360 طرح حمایت كرده و از این تعداد 132 طرح حمایت معنوی بوده و به 170 طرح تسهیلات عمدتاً بدون بازگشت پرداخت شده و از 43 طرح هم جهت تجاری‌سازی حمایت شده است.
این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف ادامه داد: 4 مركز رشد در شهرهای ساری، قائم‌شهر و نوشهر در استان در حال فعالیت هستند و در خانه نخبگان نیز 17 كارگروه تخصصی زیر نظر متخصصین و اساتید استاد فعالیت می‌كنند.
وی با اشاره به اینكه طرح‌هایی در استان وجود دارد كه در دنیا نو و تازه است، گفت: طرح‌هایی در حوزه‌های مختلف همچون تبدیل زباله خانگی به كمپوست، طرح تامین آب كشاورزی از رطوبت هوا، تامین آب كشاورزی از آب دریا و طرح‌های دانش‌بنیان دیگر در استان در حال انجام است.
رئیس بسیج علمی، پژوهشی مازندران نیز گفت: هدف بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كمك به كسانی است كه می خواهند ایده را تبدیل به ساخت اولیه کنند و تحویل آنان به مراكز رشد برای تبدیل آن به صنعتی  شدن است.
هادی موذن با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: با نگاه به توانمندی های این جوانان كشور كارهای خوبی انجام شده و نیاز است دستگاههای اجرایی كمك كنند تا این طرح ها تجاری سازی شوند.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار