مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: افزایش نان سفید بدون سبوس موجب افزایش وزن و افزایش قند در بدن می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 25 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، رمضانعلی ملک در جمع خبرنگاران افزود: انواع سبوس و همچنین سایر موادغذایی انباشته از الیاف گیاهی، نقش ارزنده ای را در مهار وزن، کاهش برخی سرطان ها، حمله های قلبی و همچنین در جلوگیری از اختلالات روده ای به عهده دارند.
وی با بیان اینکه شمار زیادی از مردم پس از اطلاع از فواید سبوس، افزودن چند قاشق غذاخوری سبوس خام آسیاب شده را به غذای روزانه شان آغاز کردند، اظهار کرد: امروز اثبات شده که به این طریق استفاده از سبوس موجب التهاب روده و ایجاد بیماری می شود؛ علاوه بر این اسید فیتیک موجود در سبوس خام، بدن را از جذب کلسیم، آهن، روی، منیزیم و دیگر مواد کانی مهم باز می‌دارد اما در حین پختن نان، آنزیم های داخل مخمر (خمیرمایه) بخش عمده ای از اسید فتیک را از بین می برد.
وی افزود: حرارت پدید آمده در خلال این فرآیند نیز بیشترین بخش این اسید را که در غلات سرشار از سبوس یافت می شود، نابود می سازد.
ملک تصریح کرد: بهترین شکل بهره مندی از مزایای سبوس این است که از نان گندم، غلات و سایر فرآورده های سبوس دار استفاده شود.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 در پایان با بیان اینکه خوردن نان سفید، سیب زمینی و برنج بدون سبوس در افزایش قند خون و کاهش و نارسایی انسولین نقش زیادی دارد، اظهار کرد: باید دانست که "مواد الیافی" یا سلولزی موجود در پوسته گندم دارای ۱۲ نوع اسید آمینه مورد لزوم بدن است که ما به سادگی آن را در کارخانه های تهیه آرد گندم و بوجاری از گندم جدا ساخته و دو دستی تقدیم چهارپایان می کنیم و فقط نشاسته گندم را می بلعیم و در پی آن به ترشی و نفخ معده و روده و افزایش قند خون و کاهش انسولین دچار می شویم.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار