فرماندارکلاردشت گفت: برابرقانون با هرگونه تخریب اراضی دارای کاربری های مختلف بوی‍ژه درحوزه گردشگری و کشاورزی دراین شهرستان گردشگرپذیر برخورد می شود.
کد خبر: ۱۳۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 25 November 2015
ایوب صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار  ما افزود : امروز یکی از رویکردهای دولت تدبیروامید برخورد با هرگونه تغییرکاربری اراضی کشاورزی و نیز ساخت و سازهای غیرمجازاست ، بنابراین همسو با سیاست های این دولت تحت هیچ شرایطی به افراد سودجو اجازه داده نمی شود که چنین تخلفاتی در منطقه مرتکب شوند.
وی یکی ازعلت های اساسی ارتقای کلاردشت از بخش به شهرستان را به واسطه برخورداری از جاذبه های طبیعی و منحصربفرد آن درحوزه گردشگری دانست و ادامه داد : بنابراین باید ازاین قابلیت ها برای رونق بخشی اقتصاد صنعت گردشگری برنامه ریزی شود.
فرماندار کلاردشت ، گفت : با وجود تمامی این قابلیت ها در بخش گردشگری متاسفانه به علت بی برنامگی مسئولان دوره های گذشته ، گستره ای از زمین های منطقه به ساخت وسازهای غیرمجاز تبدیل شده که چنین اتفاقی نه تنها تاثیری در پویایی اقتصاد شهرستان نداشته بلکه عاملی تهدید کننده بوده است.
صالحی تاکید کرد که باید با ازسرمایه گذارانی که قصد اجرای طرح های گردشگری در شهرستان دارند حمایت همه جانبه کرد و هرگونه قصور مسئولان دراین زمینه تحت هیچ شرایطی توجیه پذیرنیست.
وی درادامه از تشکیل ستاد مبارزه با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و برخورد با ساخت وساز غیرمجاز در آینده نزدیک درشهرستان خبرداد و گفت : برهمین اساس سعی می شود به طور دقیق تمام مناطق شهرستان رصد و برابر قانون با عاملان تخریب زمین های کشاورزی و متخلفان ساخت وساز برخورد شود.
وی برای موفقیت در این بخش از مسئولان ادارات ذیربط بویژه بخشدار، شهردار ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان خواستار همکاری بیشتری شد.
آمارهای منابع رسمی نشان از آن دارد که حدود 300 باب دفتر مشاوراملاک به صورت مجاز و غیرمجاز درشهرستان گردشگرپذیر کلاردشت فعالیت دارد که درپی فعالیت این دفاتر گستره زیادی از اراضی خرید و فروش و تبدیل به ساخت وسازهای غیرمجاز شده است.
شهرستان کلاردشت با جمعیتی دستکم 20 هزار نفر ثابت و 30 هزار نفر جمعیت متغیر درغرب مازندران واقع است.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار