مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی همدان با تأکید بر اینکه دیپلماسی دولت برای ورود به بازارهای جهانی قوی نبوده است، گفت: خلأهای قانونی در راستای حمایت از تولیدکننده وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 01 December 2015

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی همدان با تأکید بر اینکه دیپلماسی دولت برای ورود به بازارهای جهانی قوی نبوده است، گفت: خلأهای قانونی در راستای حمایت از تولیدکننده وجود دارد.

به گزارش فارس؛داوود شعبانلو در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امیدوارم تشکل‌ها و نماینده تشکل‌ها در محافل مختلف برابر با سخنران‌ها وقت برای سخن گفتن داشته باشند، اظهار کرد: همیشه تغییر اجتناب‌ناپذیر است و به معنی خوب یا بد بودن نیست، تغییرات گاهی دلتنگی می‌آورد.

وی از عدم حضور استاندار همدان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مراسم انتقاد کرد و با بیان اینکه مسئولان باید برای کشاورزی وقت بگذارند، بیان کرد: استان همدان در درجه نخست استان کشاورزی، سپس معدنی و گردشگری است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی همدان با بیان اینکه امنیت غذایی برای هر جامعه اهمیت دارد به شرط اینکه در این امنیت غذایی رعایت عدالت شود و فقط مصرف کننده دیده نشود، ادامه داد: دولت تنظیم بازار را به هم می‌زند چرا که به دلیل نگرانی از اتمام تاریخ مصرف مرغ اقدام به توزیع مرغ در بازار می‌کند و این مسئله موجب به هم خوردن تنظیم بازار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دولت‌های گذشته بدون مطالعه، مجوزهای بی‌حد و حساب صادر کردند و مازاد تولید ایجاد شد، پاسخگوی این ندانم کاری چه کسی است.

شعبانلو با تأکید بر اینکه دولت نباید مداخله کند و اگر مداخله می‌کند باید با حساب و کتاب باشد، بیان کرد: تشکل نباید فقط در گفتار تشکل باشد بلکه باید برای تولید، یارانه و برای صادرات مشوق تعریف شود.

وی با تأکید بر اینکه دیپلماسی دولت برای ورود به بازارهای جهانی قوی نبوده است، ادامه داد: خلأهای قانونی در راستای حمایت از تولید کننده وجود دارد که نمایندگان مجلس باید به این امر توجه کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی همدان با اشاره به اینکه براساس ماده 133 قانون مالیات‌های مستقیم بخش کشاورزی از مالیات معاف است، افزود: تأمین اجتماعی نیز باید کشاورزی را درک کند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان در ادامه ضمن قدردانی از زحمات رنجبر ضرابی رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه آقای رنجبر ضرابی در مدت پنج سال مدیریت خوب، توانمند و دلسوزانه داشته و سازمان را به خوبی مدیریت کرده است، اظهار کرد: استان همدان در بخش کشاورزی در کشور دارای جایگاه خوبی است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان 1.2 درصد از وسعت کشور را دارد، بیان کرد: استان همدان 4.5 درصد از تولیدات و 3.8 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

احمد فضلعلی با بیان اینکه در استان همدان 170 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ظرفیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارد، ادامه داد: تاکنون در 120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبیاری تحت فشار انجام شده و 50 هزار هکتار باقی مانده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه سالانه 12 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان همدان اجرا می‌شود که استان ظرفیت اجرای بیشتر آبیاری تحت فشار را نیز دارد، افزود: در یک برنامه چهار ساله می‌توان تمام اراضی کشاورزی استان را زیر پوشش آبیاری تحت فشار برد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه سالانه 5.5 میلیون تن محصولات باغی و زراعی در استان همدان تولید می‌شود، افزود: 50 درصد تولیدات باغی و زراعی، مازاد مصرف استان است که در این راستا استان همدان ظرفیت بالایی برای صنایع تبدیلی دارد.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان دارای بهترین گردو و بهترین کشمش و بهترین سیر در کشور است، افزود: استان همدان در تولید 6 محصول رتبه نخست تا ششم را در کشور دارد.

فضلعلی بیان کرد: 200 تشکل در بخش کشاورزی در استان همدان فعال و ظرفیت خوبی برای استان است که باید بیشتر و بهتر از گذشته حمایت شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار