بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 01 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان
؛
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



شورا از شهردار متخصص به سرپرست بی تجربه رسید

گیل خبر نوشت: شنیده ها از شهر لشت نشا حکایت از آن دارد که متاسفانه پس از انتقال شهردار سابق این شهر که از مدیران شایسته و توامند وزارت کشور میباشد به بخشداری خمام که با موجی از نارضایتی مردم و خود اعضا شورای شهر لشت نشا همراه بود ، شورای شهر لشت نشا در حرکتی عحیب و تامل برانگیز به جای انتخاب شهرداری در سطح شهردار سابق و ادامه مسیر توسعه در این شهر ، ترمز توسعه در شهر را کشیده و شهر را در حالت کما نگهداشته است.


images


بر اساس این شنیده ها رییس فعلی شورای شهر از اعضا همراه و هم رای خود خواسته است ، یکی از پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری را که هیچ تجربه ای در امر مدیریت شهرداری ندارد بعنوان سرپرست شهرداری معرفی کنند تا شاید با به سرانجام رساندن پروژه های مهم که توسط شهردار توانمند سابق کلید خورده اندکی از اعتبار وی را کسب نمایند ، با این بهانه که شهر را شورا اداره میکند و نه شهردار!

بی خبر از آنکه این جاه طلبی برخی از اعضا شورا نه تنها اعتباری برای آنها ایجاد نکرد بلکه ممکن است اندک اعتبار شورا را نیز در ذهن مردم خدشه دار کند.

ظاهرا اعضای محترم شورای شهر لشت نشاء فراموش کرده اند که با تابلوی انتقاد از شورای قبلی بر مسند شورای چهارم این شهر جلوس کرده اند و یکی از موارد انتقاد گسترده همین اعضای فعلی به همکاران سابق خود ، انتخاب شهرداری بود که از نظر مردم و این اعضا پیش از آنکه شهردار شهر باشد فرمانبر شورا بوده و مدارک تحصیلی و سوابق مدیریتی لازم را برای تصدی گری در جایگاه شهرداری نداشته است.

حال جای بسی تاسف و تامل دارد که این شورا دنبال مصوب نمودن چه اموراتی در این شهر است که ترجیح می دهد به جای شهرداری متخصص و توانمند همچون مسچیان ، شخصی خوشنام ولی بدون دارا بودن شرایط لازم را برای این پست مهم در شهری که شرایط وقفی و خاصی داشته و قدمت زیادی در تاییس شهرداری دارد انتخاب کند.

بر اساس این گزارش و با توجه به سابقه شهرداری لشت نشا در مشکلات مختلف اقتصادی از کلیه دستگاه های نظارتی و تصمیم گیر بخصوص فرمانداری شهرستان رشت تقاضا میگردد قبل از روی دادن حوادث غیرقابل کنترل به این موضوع ورود جدی نمایند و پاسخگوی افکار عمومی و مردم شریف شهر لشت نشا باشند.

امید است اعضای شورای چهارم لشت نشاء در این خصوص پاسخ قابل قبولی برای افکار عمومی داشته باشند.




یادواره میرزا کوچک‌‌خان جنگلی و ۱۵۰ شهید روحانی و طلبه گیلان در رشت

تابناک گیلان: ابراهیم طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از برگزاری مراسم سالگرد روحانی مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۰ طلبه شهید گیلان در آستانه شب اربعین حسینی خبر داد.

وی گفت:شهدای روحانی در خط اسلام ناب حضرت محمد(ص) و ولایت مولا علی(ع) و نهضت ابا عبدلله(ع) به عنوان سند هویت اسلامی ایران جاودانه شدند.


http://sobhefouman.ir/wp-content/uploads/2015/11/51378.jpg


طاهرنژاد افزود:گرامیداشت یاد و خاطره سردار جنگل، پاسداشت غیرت دینی و ملی گیلانیان ولایتمدار، شهید پرور، شجاع، مبارز و قهرمان پرور است که همواره در خط مقدم دفاع از آرمان‌های والای الهی همچون نگینی تابان بر حلقه وحدت ایرانیان در مبارزه با متجاوزان به حریم پاکی‌ها دلیرانه می‌درخشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطرنشان کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی با نگاهی دینی نهضت جنگل را سامان داد و تشکیلات سیاسی نهضت هم با عنوان هیات اتحاد اسلام،نمونه موفقی از حکومت‌داری عالمان دینی و سیاسیون مذهبی را ثبت تاریخ کرد.

طاهرنژاد تصریح کرد:بزرگداشت میرزاکوچک جنگلی در امتداد بزرگداشت قیام سیدالشهدا، حضرت امام حسین(ع) است.

این مراسم سه شنبه ۱۰ آذر ماه جاری ساعت ۹ صبح در مسجد میرزا کوچک خان جنگلی در سلیمانداراب رشت و در جوار مزار میرزا کوچک با سخنرانی حضرت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، برگزار می‌شود.




تلخ ترین خاطره کوچکی نژاد از مجلس نهم

شعاع مشرق نوشت: کوچکی نژاد شهید مدرس را الگویی برای سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و صداقت، ایستادگی و امانتداری وی را مثال زدنی توصیف کرد.

جبار کوچکی نژاد نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس در گفتگو با شعاع مشرق گفت:  آیت الله مدرس هم در گفتار و هم در عمل صادق بود  و نمایندگان مجلس باید به منش، رفتار، ایستادگی و امانتداری ایشان توجه کنند و از این شهید الگوبرداری کنند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس  با اشاره به نقش حساس رسانه ها اظهار داشت: اگر چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط نزدیک با مردم هستند اما انعکاس نیازها و مطالبات مردم در رسانه ها سبب شناخته شدن مطالبات در سطح کلان و ایجاد نوعی همگرایی در نمایندگان می گردد.


Image result for ‫کوچکی نژاد‬‎


کوچکی نژاد با اشاره به آستانه انتخابات و کاندیداهای جدید مجلس گفت: کاندیداهای مجلس نیازهای مردم را بررسی کنند و در صورت داشتن توانایی برای ارضای نیازها و مطالبات مردم پا به این عرصه بگذارند و از دادن شعارهای غیر واقع که به نوعی باعث سلب اعتماد عمومی می گردد پرهیز کنند. وی افزود: برخی افراد با شعار وارد این عرصه می شوند اما پس از انتخابات به شعارها و مطالبات مردم توجه نکرده و در راستای منافع شخصی حرکت می کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به اهمیت ورود احزاب به انتخابات اشاره نمود و گفت: احزاب به دلیل اهمیتی که برای عملکردشان قائل هستند هیچگاه حاضر به خالی کردن عرصه برای رقبا نخواهند شد بنابراین با معرفی نامزدهای توانمند به سمت اهداف مشخص شده میل می کنند و نقش کنترلی بر روی نمایندگان -که جای خالی آن اینروزها به شدت احساس می شود- خواهند داشت. وی افزود: احزاب به دلیل پاسخگو بودن هر فردی را برای نمایندگی انتخاب نمی کنند و این موضوع باعث ارتقای سطح نمایندگان شده و آن ها را در مسیر درست تری قرار می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بازی افراد در سیاست یک سم برای جایگاه نمایندگان و جامعه است گفت: حضور افرادی که هر روز متعلق به یک جناح و یک حزب هستند مانند یک سم برای جامعه است. وی افزود: اینگونه افراد با تغییر فضا رنگ عوض می کنند و به یک جناح گرایش پیدا می کنند تا بتوانند از فضای ایجاد شده به نفع خودشان بهره برداری کنند.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی درباره بهترین و بدترین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی هایی که انجام دادم دوره های دوم و سوم مجلس دوره های خوبی بوده اند و دوره ششم متاسفانه بدترین دوره مجلس بود و تلخ ترین حوادث را به یادگار گذارد. وی درباره مجلس های هشتم و نهم نیز گفت: مجلس هشتم در مقایسه با مجلس نهم از یکپارچگی و تعامل بیشتری برخوردار بوده است.

وی درباره بهترین دوست خود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ۱۲ نماینده دیگر گیلان از دوستانم هستند و اختلافات ما بیشتر جناحی، فکری و سلیقه ای است. در مجلس نیز نمایندگانی که دربخش های فرهنگی و آموزشی فعال هستند از دوستانم هستند. احمد توکلی نماینده آزاده ای است و دکتر نادران در حوزه اقتصاد صاحب نظر است. دکتر عباس پور در مجلس هشتم ایده های بسیار خوبی برای آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم داشتند و توانستیم قوانین خوبی را تصویب کنیم.

کوچکی نژاد در پایان درباره خاطرات خوب و بد در دوره های هشتم و نهم مجلس که نمایندگی مردم  شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت گفت: غم انگیزترین خاطرات دوران نمایندگی من مربوط به مشکلات فقر و اشتغال مردم بوده است و در سوی مقابل هرگاه توانستیم قانونی در راستای حل مشکلات مردم، رونق اقتصادی و یا  شادابی و نشاط جامعه برداریم از آن زمان برای ما خاطرات شیرینی باقی ماند. درباره کابینه های دولت نیز به همین صورت بوده است، هرگاه کابینه ای عملکرد خوبی بر جای گذاشت برای ما خاطره خوب شد و بر عکس.




حمله ور شدن گرگ به مردم در لوشان

به گزارش خبرنگار ایلنا، قربانعلی محمدپور گفت: پیرو وصول گزارشی مبنی بر مشاهده چند قلاده گرگ و همچنین حمله آنان به مردم در محدوده شهر لوشان، ماموران یگان حفاظت این مجموعه وارد عمل شده و با توجه به حساسیت موضوع، پس از هماهنگی با مقامات محلی، نسبت به برقراری گشت و کنترل در منطقه اقدام کردند.

محمدپور افزود: در ساعت 1.30 بامداد دوشنبه دهم آذر یک قلاده گرگ در داخل محدوده مسکونی شهر لوشان به جهت جلوگیری از خطر حمله و احتمال بیماری هاری، توسط ماموران نیروی انتظامی لوشان مورد هدف قرار گرفته و معدوم شد.

وی اظهار کرد: طی هماهنگی با اداره دامپزشکی نمونه‌برداری از حیوان جهت بررسی‌های بیشتر انجام گرفت که متعاقبا نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید .


حمله ور شدن گرگ به مردم در لوشان


محمدپور ادامه داد: مجددا در واپسین ساعت روز دوشنبه گزارشی مبنی بر حمله گرگ به احشام روستاییان همان منطقه،  واصل شد که گشت و کنترل جهت جلوگیری از حملات مجدد، همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان یادآور شد: شش مورد حمله گرگ به افراد محلی منجر به مصدومیت اشخاص شده که در برخی از موارد مصدومان دچار آسیب جدی شده‌اند، از جمله یک دختر بچه 4 ساله که از ناحیه صورت و گردن دچار جراحت شد.

وی با بیان اینکه اکنون مصدومان جهت طی مراحل درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند و روند درمان ادامه دارد، گفت: یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به صورت آماده‌باش در آمده و با گشت و کنترل مداوم، منطقه را زیر نظر دارند.

محمدپور تصریح کرد: از عموم مردم تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هرگونه جانور وحشی، ضمن رعایت اصول ایمنی از نزدیک شدن و برخورد با آن خودداری کرده و مراتب را سریعا به نزدیک‌ترین پاسگاه یا اداره  حفاظت محیط زیست و یا به نیروی انتظامی محل اطلاع دهند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
بازم گاف دادی تابناک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار