معاون اجتماعی دادگستری خراسان رضوی گفت: آمار سرقت‌های مسلحانه در خراسان رضوی ۵۰ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷ 14 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم، امیر مرتضوی ظهر امروز در نشست کارگروه مطبوعات دادگستری خراسان رضوی در محل روزنامه قدس، با اشاره به تدابیر دادگستری خراسان رضوی ویژه چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: براساس نص صریح قانون خرید و فروش مواد محترقه، 6 ماه حبس دارد و در ایام تعطیلات نوروز نیز قطعا افرادی را که در این زمینه در چهارشنبه آخر سال فعال باشند در حبس هستند.

معاون دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های دادگستری خراسان رضوی در سال آینده کاهش آمار طلاق است بیان کرد: تفاهمنامه‌هایی در این زمینه منعقد شده است و تلاش داریم به صورت جدی با مسئله طلاق در استان برخورد کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: شهرستان‌های سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور و طرقبه شاندیز طی تفاهمنامه‌ای با اداره‌کل بهزیستی استان بناست با موضوع راهکارهای کاهش طلاق فعالیت‌های خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بررسی پرونده‌های جرایم خاص و خشن در خراسان رضوی به صورت دقیق تری دنبال می‌شود گفت: با راه اندازی معاونت جرایم خاص و خشن در دادگستری استان این مسئله با جدیت بیشتری و به صورت روزانه پیگیری می‌شود و در مدت راه اندازی نیز خوشبختانه عملکرد مثبتی داشته است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به بررسی پرونده‌های سرقت در استان گفت: خوشبختانه آمار سرقت‌های مسلحانه در استان کاهشی 50 درصدی داشته است و گزارشی اخیرا در ارتباط با سرقت از بانک‌ها ارائه نشده است.

معاون اجتماعی دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه قتل عمد نیز شاهد کاهش 7 درصدی بوده‌ایم اظهار داشت: در حوزه سرقت دریچه‌های آب و همچنین سرقت‌های حوزه برق نیز با تمهیدات صورت گرفته شاهد کاهش آمارهای سرقت بوده‌ایم.

مرتضوی با اشاره به آمارهای ارائه شده در حوزه تصادفات استان نیز گفت: خوشبختانه در زمینه آمار تصادفات فوتی 24 درصد کاهش داشته‌ایم اما از سوی دیگر تصادفات جرحی استان 4 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در مجموع از ابتدای امسال 24 هزار پرونده از پرونده‌های مفتوح در دادگستری استان مختومه اعلام شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه شورای حفظ حقوق بیت المال مسائل موجود در ساخت و سازها و ارتفاعات جنوبی مشهد را با جدیت دنبال می‌کند تصریح کرد: در همین راستا و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری، بازدیدهایی نیز از این مناطق به صورت متناوب انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای با هدف بررسی مسائل موسسه‌های مالی و اعتباری و شرکت‌هایی همچون پدیده و تبرک گفت: هدف اصلی این کمیته پیشگیری از وقوع جرم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار