مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: 120 دفتر رسمی فعال در استان تلاششان بر تثبیت مالکیت و رسمیت بخشیدن به اسناد رسمی است و هیچگونه خطا و تخلفی از سوی آنها در ثبت اراضی و املاک و مستغلات غیرقانونی پذیرفته‌شدنی نیست.
کد خبر: ۱۳۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 05 December 2015

شهرام دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: مراقبت‌های لازم را از طریق دفاتر ثبت و صدور سند مالکیت انجام می‌دهیم تا جلوی زمین‌خواری‌ها و برخی تخلفات رایج در این حوزه گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید هیچگونه معامله غیرقانونی در دفاتر به ثبت رسیده و زمینه تضعیف نظام قانونی در این حوزه به وجود آید، گفت: تلاشی که امروز در حوزه آگاهی‌بخشی به مسائل و اقدامات قانونی در ثبت معاملات اراضی ملی و ساخت و سازهای مناسب انجام می‌شود مانعی بر سر راه ممانعت از تخلفات احتمالی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل با اشاره به رکود بازار مسکن و معاملات املاک افزود: ما به رغم این شرایط در صدور سند رسمی ورود پیدا کردیم به طوری که اسناد تک برگی در همین مدت به تعداد 30 هزار برگ صادر شده و صدور این اسناد مانعی در مسیر انجام تخلفات در حوزه املاک و اراضی است.

دهقانی تصریح کرد: از جمله اقدامات برای ممانعت از زمین‌خواری توجه به تغییر کاربری‌ها است که باید دستگاه‌ها به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و در مواردی که تغییر کاربری نامطلوب مشکلاتی را به وجود می‌آورد با علل و عوامل آن برخورد کنند.

این مسئول از نهایی شدن آیین‌نامه پیش فروش ساختمان‌ها با همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط خبر داد و یادآور شد: مشاوران املاک از نوشتن قرارداد پیش فروش منع شده‌اند و اگر مرتکب تخلفی شوند حتما با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: هرگونه معاملات قولنامه‌ای فاقد اعتبار است و هموطنان نیز باید با دقت بیشتر تلاش و سعی‌شان بر این باشد تا تمام معاملاتشان را به صورت قانونی و رسمی انجام داده و جلوی برخی از سوءاستفاده‌ها از این طریق گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار