مدیرکل امور بانوان استانداری یزد گفت: متاسفانه یزد در زمینه ابتلای زنان به سرطان سینه، رتبه نخست را در کشور دارد.
کد خبر: ۱۴۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 06 December 2015

به گزارش تابناک یزد،فخرالسادات خامسی‌هامانه در دیدار رئیس سازمان محیط‌زیست با زنان برگزیده و مسئولان تشکل‌های مردم‌نهاد استان یزد اظهار داشت: بر اساس سرشماری انجام شده، بیش از 520 هزار و 820 نفر از جمعیت استان یزد را زنان تشکیل می‌دهند که 85 هزار نفر از آنها ساکن روستاها و بقیه ساکن شهرهای استان هستند.

وی با اشاره به اشتغال حدود 200 هزار نفر از زنان استان یزد عنوان کرد: حدود 360 هزار نفر از زنان استان نیز غیرشاغل هستند.

خامسی‌هامانه با بیان اینکه زنان استان یزد در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند برای زنان سایر نقاط کشور الگو باشند، تصریح کرد: زنان یزدی الگوی بارز صرفه‌جویی و قناعت هستند و همان گونه که زنان یزدی توانسته‌اند در زمینه توسعه و صنعت و پزشکی در استان برتر شوند، می‌توانند در زمینه‌های زیست‌محیطی نیز مشارکت کرده و اقدامات ارزنده‌ای انجام دهند.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد با اشاره به اینکه در میان زنان یزد،‌ زنان صاحب‌نام و فعال بسیاری وجود دارند، عنوان کرد: زنان به خوبی توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف از شهری تا اجتماعی مشارکت کنند که مشارکت آنها نیز اثرگذاری بالایی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از بیماری‌های زنان در استان یزد اظهار داشت: متاسفانه در استان یزد زنان در ابتلا به سرطان سینه رتبه نخست کشور را دارند و با رشد 2.5 درصدی ابتلا به سرطان در استان مواجه هستیم.

خامسی‌هامانه یادآور شد: به ازای هر 100 هزار نفر در استان یزد، 130 نفر مبتلا به سرطان می‌شوند که صنعتی بودن یزد، وجود آلاینده‌ها، کوره‌های آجرپزی، کوره‌های فولاد و کاشی، خشکی هوای یزد و .... در افزایش آمار سرطان در استان اثرگذار است.

وی با بیان اینکه رفع این آلاینده‌ها همواره از دغدغه‌های زنان جامعه و تشکل‌های مردم‌نهاد بوده است، از رئیس سازمان محیط‌زیست خواست: به عنوان بالاترین مقام در حوزه محیط‌زیست، اقدامی اساسی برای رفع آلاینده‌ها در استان یزد و سایر نقاط کشور انجام دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار