کد خبر: ۱۴۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 06 December 2015
تابناک گیلان: نمونه اخیر این موضوع را در داروی میرتکس جستجو کرد. دارویی که برای درمان آفت های دهانی به کار رفته و در یک داروخانه با قیمت 7500 تومان، در دیگری 8000 و در داروخانه دیگر 8700 تومان عرضه شد و البته بر روی جعبه هم قیمت 7500 تومان درج شده بود.

به گزارش خزر، شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که در پی یک داروی خاص، گذرتان به چند داروخانه افتاده و هر بار با یک قیمت جدید مواجه شده باشید. اگر بگوییم مدت هاست که این موضوع برای مراجعه‌کنندگان و بیماران به معضلی بزرگ تبدیل شده‌ است، پر بیراه نگفته ایم.

از قرص‌های حاوی ویتامین و مواد معدنی که بگذریم، بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند سرطان یا ام اس که ناگزیر به استفاده از داروهای خارجی هستند، بیش‌ترین آسیب را از اختلاف قیمت‌ها می بینند. با وجود اینکه قیمت متفاوت دارو، تخلف آشکاری محسوب می شود اما هنوز علت اینکه برخی داروها در داروخانه های مختلف با تفاوت قیمت عرضه می شود، مشخص نیست.

البته ممکن است یکی از دلایلی که داروها با چند قیمت عرضه می شود، نظارت ضعیف بر کار داروخانه ها باشد. کنترل قیمت و کیفیت داروها از مولفه های مهم و حائز اهمیت برای بیماران است که روال فعلی نظارت بر کار داروخانه ها رفع کننده آن نیست. موضوعی که نیازمند دقت و حساسیت بیشتری را از سوی مسئولان ذیربط می طلبد.

نمونه اخیر این موضوع را در داروی میرتکس جستجو کرد. دارویی که برای درمان آفت های دهانی به کار رفته و در یک داروخانه با قیمت 7500 تومان، در دیگری 8000 و در داروخانه دیگر 8700 تومان عرضه شد و البته بر روی جعبه هم قیمت 7500 تومان درج شده بود. /خزرانلاین

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
سلام این تفاوت قیمت یا افزایش قیمت بیشتربه ضرر بیماران خاص است چون با بدن بیمارو رنجور وبدون درامد که جبران خرید هر ماه باید باشند واز طرف دیگر با روح اشفته فکر میکنند که فروشنده داروخانه از این وضع سو استفاده وبه بیمار اجحاف مکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار