دبير دومين جشنواره سراسری نمايش سياه بازی مازندران گفت:جشنواره سیاه‌بازی 24 تا 27 آذرماه در ساری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 07 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، محمد جونيان در نشست خبری دومين جشنواره سراسری نمايش های سنتی (سياه بازی) گفت: هدف از برگزاری اين جشنواره احياء و نجات اين نمايش سنتی است كه ديرينه 50 ساله دارد.

وی با اشاره به اينكه اولين جشنواره هفت سال قبل برگزار شده بود، گفت: در اولين جشنواره مرحوم استاد سعدی افشار به صورت سمبوليك به تن فرزند جواد انصافی(عبدلي) لباس قرمز كرده و مواد سياه به صورت او ماليده است و در اين جشنواره نيز شاهد كاری از اين هنرمند جوان هستيم.

دبير دومين جشنواره سراسری نمايش سياه بازی مازندران با اشاره به اينكه دبيرخانه اين جشنواره از هفت سال پيش كه در استان تشكيل شده است اما به دلايل مختلف امكان برگزاری جشنواره دوم را نداشته است، گفت: در صورتی كه اين جشنواره به نحو احسن برگزار شود جشنواره بين المللی سياه بازی به استان مازندران واگذار خواهد شد.

جونيان با تاكيد بر اينكه اين جشنواره دولتی نيست، گفت: با توجه به اينكه دستور استاندار مازندران را داشتيم تصميم گرفتيم اين جشنواره را دولتی برگزار نكنيم و اين امكانات را براي جشنواره بين المللی نگه داريم.

وی با  اشاره به اينكه شهردار ساری گفته كه من مردم شاد و شهر شاد می خواهم و هركس كه بخواهد و بتواند در اين راه قدم بردارد من از او حمايت می كنم، گفت: اگر حمايت شهردار ساری نبود امكان برگزاری اين جشنواره امكان پذير نبوده است.

دبير دومين جشنواره سراسری نمايش گفت: 36 اثر از 16 استان و 22 شهر به دبيرخانه ارسال شد و توسط سه داور در استان داوری شده و 7 اثر از استان‌های زنجان، تهران، همدان، گلستان، خراسان رضوی و مازندران به مدت سه روز به نمايش درخواهد آمد.

وی زمان اين جشنواره را 24 آذر ماه تا 27 آذر ماه اعلام كرد و گفت: در اين جشنواره 100 هنرمند سياه بازی از پير و جوان شركت خواهند كرد و در ساعت 10 صبح و 18:30 عصر در سالن سلمان هراتی اداره ارشاد اسلامی ساری برگزار خواهد شد.

جونيان با تاكيد بر نياز مردم به تقويت روحيه و آشتی دادن مردم با سالن های تئاتر اظهار كرد: از آسايشگاه سالمندان و سرای مهر دعوت شده است در سانس‌های صبح شركت كنند و از عموم مردم درخواست می كنيم شركت كنند.

وی تصریح کرد: در اين جشنواره نشست كارگردان‌های نمايشی با حضور داود فتح علی بيگی رئيس دبيرخانه انجمن نمايش های سنتی كشور برگزار خواهد شد و همچنين كارگاه آموزشی فشرده، بازديد از آسايشگاه جانبازان و زيارت مزار شهدا و مزار هنرمندان از جمله حاج حسين كلامی نيز از ديگر برنامه های اين جشنواره خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار