مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ارائه خدمت به زائرین بارگاه مقدس امام مهربانی در هفته اخر صفر توسط 300 حسینیه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹ 09 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی در نشست خبری ویژه برنامه های هفته وقف که در منزل یکی از واقفین انجام شد، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی به تشریح فعالیت این مرجع پرداخت.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد گفت: در سال جاری 174 موقوفه داشتیم که مشهد، جغتای و نیشابور بیشترین موقوفه را به ثبت رساندند.

وی افزود: از این موقوفات 47 مورد با نیت مذهبی، 15 موقوفه جهت امور خیریه، 45 موقوفه با نیت اجتماعی، 68 وقف برای مساجد، 8 موقوفه برای بقاع متبرکه و امام زادگان و 2 موقوفه مربوط به عتبات عالیات بوده است.

وی افزود: ما در استان خراسان رضوی 15 هزار موقوفه و 5 هزار مسجد و حسینیه و 240 بقعه متبرکه داریم.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی ضمن تشکر از مستأجرین موقوفاتی که اجاره بهای خود را به موقع پرداخت می کنند، گفت: در سال گذشته موفق شدیم با همکاری مسئولین، 85 درصد موقوفات را دارای سند اجاره و به روز رسانی کنیم.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به نامگذاری ایام هفته وقف افزود: از 18 آذر روزهای این هفته به ترتیب «وقف و همدلی»، «سنت نبوی(ص) و سیره ائمه اطهار(علیهم‌السلام)»، «وقف نماد ممتاز دینی»، «وقف تجلی مودت اهل بیت(علیهم‌السلام)»، «وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه»، «وقف بانوان و مشارکتهای مردمی» و «وقف بهره‌وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده است.

وی افزود: در این هفته برنامه های زیادی خواهیم داشت تا وقف را به مردم بیشتر از قبل بشناسانیم.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد در منزل علیرضا دلبریان گفت: اداره اوقاف در هفته آخر ماه صفر 300 حسینه را در اختیار زیائریان بارگاه مقدس رضوی قرار می دهد.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی همچنین چاپ و توزیع 10 هزار بروشور در دفاتر راهنما و صد بنر جهت نصب در امام‌زادگان و مکانهای مقدس و همچنین غبارروبی از صد مکان متبرکه در استان از دیگر اقدامات این اداره دانست و افزود: برنامه زیارت پیامبر اکرم(ص) از راه دور در 30 بقعه متبرکه استان از دیگر مراسم این هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار