کد خبر: ۱۴۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 09 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از آغاز مطالعه احداث 13 سد جدید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید نیکخوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود دو سد مخزنی سفیدرود و آیت‌الله بهجت در گیلان اظهار کرد: 11 سد لاستیکی در استان در حال احداث است.

وی به اتمام عملیات اجرایی چهار سد لاستیکی تا پایان امسال در گیلان اشاره کرد و افزود: سال 95 تعداد هفت سد لاستیکی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از آغاز مطالعه احداث 13 سد جدید در این استان خبر داد و بیان کرد: با احداث سدهای مذکور مقدار قابل توجهی از آب در استان مهار و مدیریت می‌شود.

نیکخوی در ادامه با بیان اینکه احداث سد شفارود از سال 53 در گیلان آغاز شده است، تصریح کرد: سال 88 سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو تفاهمنامه اتمام عملیات اجرایی سد مذکور را امضا کردند.

وی به تغییر ابعاد سد شفارود به منظور جلوگیری از تخریب جنگل‌های هیرکانی موجود در منطقه اشاره کرد و گفت: تامین آب شرب منطقه از پیشنهادهای ارائه شده برای احداث سد شفارود است.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به کاهش 22.8 متری ارتفاع سد شفارود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد کاهش ارتفاع 137 متری سد مذکور به 114 متر به تصویب رسیده است.

نیکخوی از اصلاحیه و تغییرات گزارش زیست‌محیطی سد شفارود خبر داد و یادآور شد: گزارش مذکور تقدیم معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان شده است.

وی با بیان اینکه گزارش نهایی طراحی سد شفارود بر مبنای کاهش ارتفاع جدید آماده شده است، اظهار کرد: در حوزه جنگل شفارود 30 هکتار درختان هیرکانی بلوط، راش، ممرز و انجیری وجود دارد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان 30 هکتار محدوده جنگل‌های هیرکانی در محدوده سد شفارود را کمتر از یک‌دهم درصد این جنگل‌ها عنوان کرد و افزود: 500 هکتار از جنگل هیرکانی را با هماهنگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و سازمان حفاظت محیط زیست استان احیا می‌کنیم.

نیکخوی با اشاره به اینکه درختکاری جنگل‌های جایگزین از اسفند ماه امسال آغاز می‌شود، بیان کرد: می‌خواهیم آب سد شفارود را در راستای مدیریت به‌هم پیوسته و یکپارچه منابع آب به حوضه سد سفیدرود وصل کنیم تا مدیریت اصولی آب داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار