به مناسبت گرامیداشت 16 آذر، چهار پروژه در مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز شامل سوله ورزشی، کانون دوچرخه سواری، مرکز مشاوره ورزشی و دستگاه های آب تصفیه صنعتی با حضور جمعی از مسئولان این دانشگاه روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 09 December 2015
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سوله ورزشی این خوابگاه به دلیل غیر استاندارد بودن کف پوش مناسب از سال 1388 قابل استفاده نبود.

دکتر غلامحسین خواجه افزود: این سوله با فراهم شدن بودجه لازم به بهره برداری رسید تا دانشجویان در زمان اوقات فراغت از آن استفاده کنند.

وی در خصوص افتتاح پروژه دستگاه آب تصفیه صنعتی گفت: این خوابگاه در سال های گذشته از نظر تامین آب تصفیه مورد نیاز با مشکل روبه رو بود بنابراین با راه اندازی دو دستگاه آب تصفیه مناسب، آب شرب راحت تر و با اطمینان بیشتری در دسترس دانشجویان قرار می گیرد.

خواجه، میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را چهار میلیارد ریال عنوان کرد که اعتبار پروژه مرکز مشاوره ورزشی از وزارت علوم و فناوری، و بقیه از محل دانشگاه تامین شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز اظهارکرد: تا پیش از بهره برداری از دستگاه آب تصفیه صنعتی، دانشجویان خوابگاه از دستگاه های تصفیه کوچک نیمه صنعتی استفاده می کردند که کیفیت و ظرفیت مناسب را برای تصفیه کامل نداشت.

دکتر محمدرضا علم ادامه داد: دستگاه های تصفیه تمام صنعتی، 50 و 25 متر مکعب آب در روز تولید می کنند و تمام بلوک های خوابگاه ها لوله کشی شده اند.

وی گفت: کانون دوچرخه سواری نیز با 40 دوچرخه و چند میز پینگ پنگ برای استفاده دانشجویان در خوابگاه نیز به بهره برداری رسید.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص راه اندازی مرکز مشاوره ورزشی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه اظهار کرد: از بین 183 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور، 20 دانشگاه از جمله اهواز به عنوان آزمایشی برای راه اندازی این مرکز انتخاب شدند.

بیژن رضائیان افزود: در گام نخست، تعیین پایش سلامت ساختار اسکلتی انجام و برای دانشجویان تازه وارد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در چهار سال آینده، تمام دانشجویان باید شناسنامه پایش سلامت داشته باشند.

رضائیان گفت: اختلالات اسکلتی، افتادگی شانه و سنجش عضلات مختلف بدن از جمله مواردی است که با استفاده از تجهیزات این مرکز انجام می شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: راه اندازی گام دوم با تجهیزات بیشتر نیاز به توسعه و فضای بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: به دلیل محدودیت فضا روزانه امکان ویزیت 20 تا 30 دانشجو وجود دارد تا اصلاح ساختارهای حرکتی انجام شود.

مجتمع خوابگاهی دخترانه حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز با 11 بلوک، سه هزار و 700 دانشجوی دختر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار