مدیرعامل شرکت گاز ایلام؛
میزان مصرف گاز طی سه روز گذشته روزانه سه میلیون متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 31 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۴۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱ 10 December 2015

به گزارش تابناک ایلام، مدیرعامل شرکت گاز ایلام از افزایش 31 درصدی مصرف گاز در این استان طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: میزان مصرف گاز طی سه روز گذشته روزانه سه میلیون متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 31 درصد افزایش داشته است.

روح الله نوریان در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: این مقدار افزایش در سایر مناطق کشور حدود هشت درصد بوده است، این افزایش مصرف باعث شد مجبور شویم گاز مشترکان بخش صنعت را قطع کنیم.
وی میانگین مصرف در فصل تابستان را حدود یک میلیون و 600 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: میزان مصرف در برخی روزهای آذرماه یک میلیون و 650 هزار متر مکعب و در روزهای اخیر به دلیل موج سرما به سه میلیون و 200 هزار متر مکعب رسید.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: میزان تولید گاز در کشور حدود 641 میلیون متر مکعب است که هم اکنون 677 میلیون متر مکعب مصرف می شود و در طی روزهای اخیر رکورد مصرف 695 میلیون متر مکعب نیز ثبت شده است.
نوریان با اشاره به هم خوانی نداشتن میزان تولید و مصرف گاز در کشور تاکید کرد: طی روزهای اخیر به دلیل افت فشار گاز شهرهایی همچون بانه، مریوان و الشتر قطع شد و اگر پالایشگاه گاز ایلام فعال نبود، گاز بخش زیادی از مشترکان شهر کرمانشاه نیز قطع می شد.
وی با اشاره به اینکه 21 شهر و 189 روستا در استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: سه هزار و 500 کیلومتر خطوط تغذیه و انتقال تاکنون در استان ایجاد شده و 108 هزار مشترک نیز از خدمات این شرکت استفاده می کنند، فعال بودن پالایشگاه گاز ایلام باعث قطع نشدن گاز مشترکان طی روزهای اخیر شد.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: اگر بنا به دلایلی پالایشگاه گاز ایلام نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد، تامین گاز مشترکان در استان با مخاطره جدی روبرو خواهد شد.
نوریان ادامه داد: این شرکت تامین گاز مشترکان بخش خانگی را در فصل سرما در اولویت برنامه های خود قرار داده و در صورت لزوم و نیاز گاز مشترکان بخش صنعت ، واحدهای پر مصرف و حتی دستگاه های اجرایی را قطع خواهد کرد.
وی یادآور شد: مصرف بخش خانگی در ایلام حدود 900 هزار متر مکعب است در حالیکه کارخانه سیمان ایلام به تنهایی 700 هزار متر مکعب گاز مصرف می کند و در کنار پتروشیمی ایلام از مهم ترین واحدهای صنعتی مصرف کننده گاز در استان هستند.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام بر لزوم ذخیره سازی سوخت جایگزین توسط مشترکان این شرکت در فصل سرما تاکید کرد و گفت: پیشنهاد شرکت گاز این است که بخش خانگی تا سه روز ، اداری یک هفته و واحدهای پرمصرف بین 15روز تا یک ماه ذخیره سازی مناسب داشته باشد.
نوریان هم چنین از مسئولان دستگاه های اجرایی و مدارس خواست به منظور صرفه جویی در مصرف مصوبه معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر خاموش کردن سیستم های گرمایشی پس از ساعت کاری را اجرا کنند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار