مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس گفت: طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر این استان از فردا آغاز می‌شود و تا 15 فروردین‌ماه سال 94 ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲ 15 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از فارس؛ فیض‌الله جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر فارس، 22 پایگاه امداد و نجات بین‌شهری ثابت و 11 پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی این استان، به همراه 9 پایگاه امداد و نجات کوهستان امداد و نجات، خدمات امدادی 24 ساعته به هم‌وطنان در ایام نوروز ارائه خواهند کرد.

وی بابیان اینکه امسال بانوان امدادگر جمعیت هلال‌احمر شیراز نیز در قالب یک تیم توانا در کیلومتر 15 محور شیراز – مرودشت مستقرشده و به ارائه خدمات امدادی خواهند پرداخت، تصریح کرد: یک‌هزار و 120 نفر از داوطلبان این استان برای حضور در طرح امداد و نجات نوروزی 94 درجه‌بندی‌ شده‌اند.

جعفری با اشاره به اجرای بازآموزی ویژه طرح امداد و نجات نوروزی 94 و باهدف توانمندسازی نجات‌گران شرکت‌کننده در پایگاه‌های امدادی در سطح 26 شهرستان این استان، یادآور شد: روزانه 210 نجات‌گر داوطلب و 120 نیروی کادر با به‌کارگیری 89 خودرو عملیاتی شامل آمبولانس، وانت و خودرو نجات به‌صورت 24 ساعته، در طول طرح امداد و نجات نوروزی 94 به مسافران ارائه خدمت خواهند کرد.

* بالگرد پشتیبانی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس از استقرار یک فروند بالگرد لجستیکی برای پشتیبانی عملیات امدادی سطح این استان در طول طرح امداد و نجات نوروزی خبر داد و اضافه کرد: 26 کشیک دائم در سطح شعب شهرستانی و یک مرکز (ئی اوسی) در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت فارس در جریان این طرح فعالیت شبانه‌روزی دارند.

* 33 پست ایمنی و سلامت نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس همچنین بابیان اینکه جوانان داوطلب این جمعیت هرساله در ایام نوروز، روزهای پرکار و پرشوری را برای خدمت‌رسانی به زائران سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی سپری می‌کنند، اعلام کرد: امسال در ایام نوروز 82 عضو داوطلب جوان در کنار 26 تن از کارکنان با برپایی 33 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، از 27 اسفندماه جاری به‌صورت روزانه در نقاط مختلف این استان، با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم؛ ظریف برانیم» به مسافران برای انجام سفری ایمن و آرام در جاده‌ها کمک می‌کنند و فعالیت خود را تا 15 فروردین‌ماه سال آینده ادامه می‌دهند.

جعفری بابیان اینکه 12 پست از مجموع پست‌های نوروزی جوانان به‌صورت 12 ساعته و 21 پست به‌صورت 24 ساعته به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهند کرد، اظهار داشت: در شهرستان‌های مرودشت، خرمبید، جهرم، فسا، شیراز، لارستان، سپیدان و کازرون، شاهد فعالیت هشت پست سیار خواهیم بود.

* خیمه‌های نماز

جعفری همچنین از برپایی 24 خیمه نماز در محل استقرار پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 94 خبر داد و افزود: چهار ایستگاه سلامت ثابت و سیار در شهرستان‌های آباده، شیراز، مرودشت و لارستان ایجاد خواهد شد و در صورت ضرورت و بنا به درخواست مراجعان و مسافران، به‌صورت 24 ساعته خدمات سلامت ارائه می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت رفتار و برخورد شایسته متصدیان جوان پست‌های ایمنی و سلامت با مسافران نوروزی در طول طرح یادآور شد: جوانان داوطلب طرح نوروزی، سفیران و نمایندگان جمعیت هلال‌احمر هستند و باید با تعامل مناسب با مسافران، شخصیت منحصربه‌فرد خود و جایگاه و قابلیت‌های فرهنگی این استان و شهرستان را در معرض نمایش بگذارند.

جعفری افزود: برنامه‌های ابتکاری دیگری نیز مانند برپایی نمایشگاه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، ارائه خدمات شارژ موبایل، توزیع آب جوش و چای، انجام مشاوره‌های مذهبی و روانشناسی و ارائه مشاوره درزمینهٔ بیماری‌های رفتاری و بیماری‌های شایع در مسافرت‌ها، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، تدارک سفره هفت‌سین و پیش‌بینی محل اسکان برای مسافران، اجرای مسابقه پیامکی بهاره، راه‌اندازی سامانه پیامکی به‌منظور پاسخگویی به نیازهای مسافران، طبخ آش نذری و توزیع بین مسافران، برگزاری مسابقه ورزشی دارت، اجرای مسابقات فرهنگی، آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، تست فشارخون، آموزش طبخ غذاهای سنتی، اقامه نماز جماعت و اهدای سوغاتی‌های محلی به مسافران در حاشیه وظایف اصلی پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، برای مراجعان در نظر گرفته‌شده است.

* کشیک تلفنی داروخانه هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس در ادامه به تشریح نحوه ارائه خدمات داروخانه این جمعیت به بیماران در ایام نوروز پرداخت و گفت: در روزهای تعطیل رسمی، نسخه‌های ضروری و موردی با تماس تلفنی صاحب نسخه با مسئول کشیک و حضور وی در داروخانه، پیچیده خواهد شد و در روزهای غیرتعطیل نیز داروخانه باز است و روند پاسخگویی به بیماران و مراجعان به‌صورت حضوری خواهد بود.

جعفری از تعطیلی داروخانه این جمعیت در روزهای 27 و 28 اسفندماه جاری به‌منظور انجام فرآیند انبارگردانی خبر داد و اظهار کرد: در روزهای 29 اسفندماه 93، یکم، هفتم، دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم فروردین‌ماه سال 94، ارائه خدمات موردی به بیماران دارای نسخه‌های ضروری، از طریق تماس تلفنی صاحب نسخه با مسئول کشیک و حضور وی در داروخانه برای تحویل دارو به اشخاص متقاضی خواهد بود.

* شماره تلفن کشیک نسخه

وی بابیان اینکه در روزهای غیرتعطیل نوروز نیز، داروخانه هلال‌احمر فارس باز است و نسخه‌های ارجاعی به‌صورت حضوری پیچیده خواهد شد، شماره تماس مستقیم این داروخانه را 32352718 اعلام کرد.

جعفری افزود: بیمارانی که دارای نسخه‌های ضروری هستند در این ایام می‌توانند با مراجعه به نگهبانی جمعیت هلال‌احمر شیراز در بلوار زند و یا از طریق تماس با شماره مستقیم 32334444، به مسئول کشیک داروخانه دسترسی یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس یادآور شد: درمانگاه جمعیت هلال‌احمر این استان واقع در دروازه کازرون، به‌غیراز تعطیلات رسمی تعطیلات نوروز در دیگر روزها پذیرای مراجعان خواهد بود.

* فرشتگان رحمت و یاران امداد و نجات

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس در سخنان خود به طرح‌های نوروزی حوزه معاونت امور داوطلبان این جمعیت اشاره کرد و گفت: 29پزشک داوطلب جمعیت هلال‌احمر فارس امسال همزمان با ایام نوروز در طرح داوطلب‌یار امداد و نجات مشارکت دارند.

جعفری هدف از این طرح را ارتقا اثربخشی خدمات امدادی در ایام نوروز و پوشش حداکثری خدمات پزشکی در پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری عنوان کرد و بیان داشت: 29 پزشک داوطلب هلال‌احمر فارس نوروز امسال در پایگاه‌های امداد جاده‌ای شهرستان‌های رستم، زرین‌دشت، سپیدان، فیروزآباد، کازرون، گراش، نی‌ریز، اقلید، شیراز، آباده، استهبان، ارسنجان و جهرم، این طرح را به اجرا می‌کنند.

* توزیع 4 هزار سبد حمایتی

وی در ادامه از جمع‌آوری 200 میلیون تومان کمک‌های مردمی در این استان برای یاری نیازمندان، معلولان، سالمندان و خانواده‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست و زندانیان در قالب طرح فرشتگان رحمت و در آستانه سال جدید خبر داد و افزود: تاکنون در فارس 4 هزار سبد حمایتی شامل مواد غذایی، بهداشتی و پوشاک، به ارزش هر سبد 500 هزار ریال، بین جامعه هدف توزیع‌ شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس درباره ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به 35 هزار معلم و فرهنگی در سطح این استان نیز گفت: طرح معلم داوطلب با همکاری مشترک جمعیت هلال‌احمر و آموزش‌وپرورش از بهمن‌ماه امسال آغازشده است که تا اوایل سال آینده ادامه دارد.

جعفری یادآور شد: 15 هزار معلم و فرهنگی نواحی چهارگانه شهرستان شیراز و نیز شهرستان مرودشت، اوایل سال 94 آموزش‌های مقدماتی امداد و کمک‌های اولیه را در پوشش این طرح فرامی‌گیرند.

* مروجان سلامت در چهارشنبه‌سوری

وی در پایان اشاره‌ای نیز به اجرای طرح مروجان سلامت در آستانه آخرین چهارشنبه سال کرد و اظهار داشت: این طرح با مشارکت معاونت فرهنگی نیروی انتظامی، آموزش‌وپرورش و اعضای داوطلب فعال و مربیان آموزشی در خانه‌های داوطلب عمومی و تخصصی جمعیت هلال‌احمر، در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها اجرا می‌شود و در شیراز نیز با برپایی پایگاه‌های ثابت و سیار، آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی لازم به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه آخر سال و تأمین سلامت اقشار جامعه با شعار «بیایید چهارشنبه‌سوری بدون حادثه داشته باشیم.» انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار