معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: اجرای پروژه‌های ورزشی در مناطق 10‌گانه شیراز، موجب افزایش عادلانه سرانه فضاهای فرهنگی در این حوزه خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸ 16 March 2015

به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری این شهر، محمد فرخ زاده در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مجموعه ورزشی چندمنظوره شهدای شهرداری شیراز (تل ریگی) اظهار داشت: این پروژه که در بلوار مازون قشقایی و در محل زمین چمن قدیمی شیراز اجرا خواهد شد نزدیک به 10 هزار مترمربع زیربنا دارد.

وی بابیان اینکه عملیات اجرایی این مجموعه در شش ماه آینده به اتمام می‌رسد، افزود: مجموعه ورزشی چندمنظوره شهدای شهرداری شیراز شامل زمین چمن مصنوعی، والیبال، هندبال، بسکتبال، تنیس، بدمینتون، پینگ‌پنگ، صخره‌نوردی، مسیر دومیدانی، مسیر دوچرخه‌سواری و ست‌های ورزشی است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز اضافه کرد: علاوه بر فضاهای ورزشی، فضاهایی برای استراحت خانواده‌ها و بازی کودکان و همچنین پارکینگ در این مجموعه پیش‌بینی ‌شده است.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: ساختمان مدیریت و نگهبانی برای تأمینامنیت ‌در ساعات مختلف شبانه‌روز در احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره شهدای شهرداری شیراز طراحی‌ شده است.

وی همچنین در مورد احداث مجهزترین سالن تیراندازی جنوب کشور نیز گفت: عملیات اجرایی این پروژه در پارک 50 هکتاری بوستان مادر شیراز با 3 هزار و 762 مترمربع زیربنا از امروزآغاز شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز مدت‌زمان اتمام این پروژه را 24 ماه اعلامو تصریح کرد: سطح اشغال این مجموعه شامل سالن‌های تیراندازی بادی، اسلحه خفیف، تأسیسات و خدمات مربوطه و فضاهای اداری رفاهی است که در کنار هر یک از این سالن‌ها فضاهای دیگری مانند اتاق مربیان، اتاق افسر، رختکن و... پیش‌بینی ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تیراندازی، اسب‌سواری و شنا از ورزش‌های مورد تأکید رسول گرامی اسلام (ص) است، گفت: ازآنجایی‌که شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران قلمداد شده، سوق به ورزش‌های اسلامی از اهداف موردتوجه در افق‌های آتی است.

فرخ‌زاده بابیان اینکه تعداد بسیاری سلاح در دست مردم است و سالانه سهمیه قابل‌توجهی فشنگ بین افراد دارای سلاح با مجوز توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث این سالن می‌تواند ضمن مدیریت سلاح و فشنگ، بسیاری از جرائم ناخواسته را کاهش و در حفظ محیط‌زیست و حیات‌وحش تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از طرفی شیراز قهرمانان متعددی در حوزه تیراندازی در دل خود پرورده که این پروژه پیش‌کشی به‌پاس زحمات این عزیزان و ترویج فرهنگ این ورزش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار