معاون اوقاف و امور خیریه:
تابناک: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت دو هزار و 800 وقف جدید در 11 ماه امسال در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱ 16 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی روز یکشنبه درحاشیه دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این موقوفات با نیت های مختلف برای تامین نیازهای مردم و با تلاش کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد شده است.

وی افزود: این درحالی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 89 هر سال بطور متوسط 200 وقف جدید در کشور ایجاد شده است.

وی یکی از اولویت های این سازمان را در چند سال اخیر تبلیغ، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد وقف جدید بیان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در دو هزار و 400 بقاع متبرکه کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح از 28 اسفند امسال تا 14 فروردین در سراسر کشور اجرا می شود.

وی تصریح کرد: حدود پنج هزار روحانی از حوزه علمیه قم و دیگر حوزه های علمیه سراسر کشور که دوره های تخصصی را گذرانده اند در این طرح شرکت می کنند.

وی پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان های دینی، مشاوره، تبلیغ چند رسانه ای، برگزاری مسابقه های متنوع در قالب خیمه های معرفت را از جمله برنامه ها در بقاع متبرکه درتعطیلات نوروز برشمرد.

شرفخانی با توجه به مصادف شدن تعطیلات نوروز با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: طرح سوگواره یاس نبوی نیز در دو هزار و 500 بقعه متبرکه کشور با حضور مردم برگزار خواهد شد.

وی تجمع عاشقان و دلدادگان بی بی دو عالم حضرت صدیقه فاطمه (س) در همایش روهروان نبوی ویژه بانوان را یادآور شد و افزود: الگوگیری از سیره و زندگی این بزرگ بانوی اسلام، هدف اصلی این همایش است.

وی همچنین از برگزاری آیین شام غریبان شب حضرت حضرت فاطمه زهرا (س) در شب شهادت آن بانوی بزرگوار خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب و نرم افزار در یکهزار و 550 بقعه متبرکه کشور از دیگر برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تعطیلات نوروز است.

شرفخانی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سال گذشته 59 میلیون نفر بار زائر در بقاع متبرکه کشور

حضور پیدا کردند، افزود: امسال نیز تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در بیش از 700 امامزاده که دارای زائرسرا و هتل هستند و همچنین در برخی امامزادگان کمپ های اسکان موقت پیش بینی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار