رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد:
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد از افزایش 80 درصدی بادام هندی ویژه شب یلدا خبر داد و گفت: با وجود ممنوعیت مطلق واردات این نوع آجیل، میزان متنوع آن در بازار مشهد همزمان با شب یلدا وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 14 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علیرضا ارزانی ممقانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه کاشت پسته در سال‌های اخیر در خراسان رضوی روند رو به رشدی داشته است، اظهار کرد: امسال پس از مدت‌ها، تولیدکننده نخست پسته در جهان را کسب کردیم و این در حالی است که آمریکا در این مدت به عنوان تولیدکننده نخست جهان در بخش پسته معرفی شده بود.

وی با اشاره به اینکه جهان، پیشرفت خوبی در عرصه صنعت کشاورزی داشته است، بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر باغ‌های پسته در خراسان رضوی به صورت سنتی ایجاد می‌شود و به فعالیت خود ادامه می‌دهد در حالی که این امر نیازمند استفاده از شیوه‌های جدید تولیدات کشاورزی است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در ارتباط با اهمیت نظارت جهاد کشاورزی بر استفاده تولیدکنندگان پسته در خراسان رضوی از شیوه‌های نوین تأکید کرد: جهاد کشاورزی از طریق نظارت بر امور ایجاد باغ‌های پسته جدید در خراسان رضوی می‌تواند شیوه‌های نوین تولید و استفاده از آبیاری قطره‌ای را برای کشاورزان اطلاع‌رسانی کند.

ارزانی ممقانی از افزایش 80 درصدی بادام هندی ویژه شب یلدا خبر داد و گفت: با وجود ممنوعیت مطلق واردات این نوع آجیل، میزان متنوع آن در بازار مشهد همزمان با شب یلدا وجود دارد.

وی افزود: با وجود اینکه در سال‌های اخیر مردم به علت مشکلات اقتصادی خود همراه با گرانی آجیل و خشکبار کمتر تمایلی به خرید آن دارند، اما بازار آجیل و خشکبار مشهد همزمان با شب یلدا تنوع محصولات را عرضه می‌کند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با تاکید به اینکه در سال‌های اخیر تمام فعالیت‌های لازم برای احداث شهرک صنعتی آجیل و خشکبار در مشهد که به عنوان بزرگ‌ترین شهرک این بخش در آسیا معرفی می‌شود، انجام شده است، یادآور شد: در حال حاضر ساخت این شهرک بستگی به فعالیت‌های شهرداری مشهد دارد، چراکه اختصاص زمین مربوط به آن باید توسط شهرداری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار