مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه برای تکمیل خطوط مترو تهران به 120هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است گفت: 50 درصد از این هزینه باید توسط شهرداری و مابقی از سوی دولت تامین شود.
کد خبر: ۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ 16 March 2015

هابیل درویشی در حاشیه آیین نمادین اتمام حفاری 17 کیلومتر از خط هفت مترو تهران در جمع خبرنگاران افزود: در صورت تحقق اعتبار مورد نیاز، کار ساخت مترو تهران تا پایان سال 95 به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: ساخت مترو تهران به طور میانگین ماهانه شش هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ساخت مترو تهران در مقایسه با سایر کلانشهرهای جهان را بسیار اقتصادی تر دانست و افزود: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو در برخی از کشور های جهان 10 برابر تهران است.

درویشی خاطرنشان کرد: این در حالیست که سرعت ساخت و زیبایی مترو تهران در مقایسه با سایر شهرهای بالاتر جهان نه تنها کمتر نبوده بلکه بیشتر است.

وی با بیان اینکه اکنون ساخت همزمان 200 کیلومتر خط مترو در تهران در حال انجام است تصریح کرد: این حجم فعالیت در مقایسه با سایر کلانشهرهای جهان بی نظیر است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه به طور میانگین ماهانه 20 کیلومتر مترو در سال جاری ساخته شده گفت: با وجود 10 درصد عقبت ماندگی در برنامه، امیدواریم براساس قولی که پیش از این داده بودیم تا خرداد سال آینده بتوانیم از 20 کیلومتر خط مترو بهره برداری کنیم.

درویشی به ویژگی های خط هفت مترو تهران اشاره کرد و گفت: امروز دستگاه حفار TBM پس از حفر حدود 10 کیلومتر تونل به ایستگاه میدان صنعت رسیده و پس از آن مسیر حرکت خود را به سوی شمال غرب تا میدان بوستان ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان کار حفر هفت کیلومتر دیگر از همین خط مترو که از تقاطع بزرگراه نواب صفوی و خیابان بریانک به سمت شرق آغاز شده بود نیز به پایان می رسد و دستگاه حفار به تقاطع خیابان 17 شهریور و مولوی رسیده است.

وی به ویژگی های کلی خط هفت مترو تهران اشاره کرد و گفت: این خط به طول 27 کیلومتر و 25 ایستگاه یکی از عمیق ترین خطوط مترو پایتخت است که امیدواریم با تامین اعتبار لازم و براساس برنامه زمان بندی شده تا پایان سال 94 از آن بهره برداری کنیم.

درویشی اعتبار لازم برای تکمیل خط هفت مترو را 60هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: براساس قانون تامین نیمی از این مبلغ برعهده شهرداری و نیمی از آن برعهده دولت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار