فرماندار اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه:
فرماندار اهواز با تأکید بر بی طرفی در انتخابات گفت: فرمانداری اهواز در امر انتخابات هیچ دخالتی نخواهد کرد و تاکنون نیز دخالتی نکرده است. فرمانداری فقط مجری انتخابات طبق قانون است.
کد خبر: ۱۴۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 16 December 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ صبح امروز نشست خبری اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار شهرستان اهواز با اصحاب رسانه در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ارزانی در این نشست خبری اظهار کرد: روند اجرایی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۰ آذرماه توسط وزیر کشور اعلام شد.

وی افزود: در انتخابات مجلس خبرگان اعضای اداری که شامل فرماندار مرکز استان، دادستان مرکز استان و مدیرکل ثبت و احوال هستند در هیات اجرایی نقش دارند.

ارزانی گفت: اعضای اداری، ۳۰ نفر از روحانیون و اقشار مختلف مردم را به شورای نظارت استان معرفی می کنند و پس از تایید به هیات اجرایی ملحق می شوند.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۸، ۳۲ و ۳۶ قانون برگزاری انتخابات باید پس از ۵ روز هیات اجرایی تشکیل شود که امروز آخرین فرصت آن است.

انتخابات در اهواز الکترونیکی برگزار می شود/ فرمانداری فقط مجری قانون است

فرماندار اهواز عنوان کرد: از فردا ۲۶ آذرماه ثبت نام از کاندیداها آغاز می شود که تا ۷ روز ادامه و با مراجعه به فرمانداری مرکز استان یا وزارت کشور انجام خواهد شد.

ارزانی افزود: مدارک ثبت نام کنندگان برای بررسی به تهران ارسال می شود که پس از بررسی توسط شورای نگهبان تاییده را اخذ می نماید.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات از ۲۲ بهمن آغاز و تا ۵ اسفندماه به مدت ۱۴ روز انجام خواهد شد. کاندیداها تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری فرصت تبلیغات دارند و پس از آن اخذ رای در هفتم اسفندماه انجام می شود.

فرماندار شهرستان اهواز گفت: انتخابات در اهواز همانند شش یا هفت کلانشهر دیگر به صورت آزمایشی الکترونیکی انجام خواهد شد که درحال مهیا کردن شرایط آن هستیم.

وی ادامه داد: صندوقهای سیار که در بخش ها و روستاهای کوچک وجود خواهد داشت نیز به صورت الکترونیکی اخذ رای می کنند.

ارزانی عنوان کرد: الکترونیکی بودن انتخابات باعث می شود مراحل اخذ رای با سرعت بیشتری انجام شود و حتی افراد بیسواد نیز به آسانی نسبت به رای دادن به کاندیدای مد نظر خود اقدام کنند.

فرماندار شهرستان اهواز اظهار کرد: افرادی که در دولت هستند حتماً در یک جناح نیستند و دولت نظر خاصی ندارد که افرادی به مجلس بروند که با آنها هماهنگ باشند.

اسماعیل ارزانی بیرگانی در خصوص تامین امنیت فضای انتخابات گفت: قطعاً در خصوص امنیت برگزاری انتخابات برنامه ریزی شده است و درخصوص مسائل اجتماعی نیز حساسیت افراد در جامعه با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر می شود.

وی افزود: با کسانی که بخواهند از امکاناتی که در اختیار دیگران نیست، ناعادلانه بهره ببرند، برخود می کنیم.

فرماندار شهرستان اهواز در پاسخ به اشاره کردن خبرنگاری در خصوص حوادث روز دانشجو در دانشگاه های اهواز گفت: شورای نظارت بر تشکل های مسئول نظارت و مجوز دادن به برگزاری سخنرانی ها در محیط دانشگاه است و فرمانداری و نیروی انتظامی طبق قانون حق ورود به دانشگاه را ندارند.

ارزانی ادامه داد: زمانی که هیات نظارت بر تشکلهای دانشگاه به کسی مجوز سحنرانی در دانشگاه را می دهد، وظیفه فرمانداری تامین امنیت دعوت شده در محیط شهر تا درب ورودی دانشگاه است.

وی افزود: در حوادث روز دانشجو نیز فرد دعوت شده را ما طبق قانون از فرودگاه تا درب ورودی دانشگاه همراهی کردیم و سپس به حراست دانشگاه تحویل دادیم. امنیت هرکسی که به این صورت در شهر حاضر شود بدون در نظر گرفتن جناح بندی های سیاسی وی تامین می کنیم.

ارزانی گفت: ما با کسانی که نظام اجازه سخنرانی به آنها را داده باشد، کاری نداریم و تمام تجمعات مجوزدار نیز به این صورت برخورد خواهد شد.

وی درباره افرادی که نظم مراسم روز دانشجو در یکی دانشگاه های استان برهم زدند، گفت: این موضوع در شورای تامین مطرح شده است و این افراد نیز تاحدود شناسایی شدند.

ارزانی ادامه داد: با این افراد برخورد قضایی انجام می شود البته اگر این افراد دانشجو باشند، در صورت عدم ارتکاب جرم کیفری در کمیته انظباطی دانشگاه و اگر افراد غیر دانشجو باشند در دستگاه قضایی با آنان برخورد می شود.

فرماندار شهرستان اهواز درباره انتخابات مجلس عنوان کرد: پیش بینی می کنیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اهواز ۴۰۰ نفر ثبت نام کنند.

انتخابات در اهواز الکترونیکی برگزار می شود/ فرمانداری فقط مجری قانون است

وی افزود: در روند اجرایی انتخابات نیز ۷ هزار نفر نیروی مستقیم در اجرای انتخابات در شهرستان مسئولیت اجرای انتخابات در شهرستان را دارند که با این تعداد انتظار داریم کل عوامل امنیت انتخابات و ستاد انتخابات و دیگر افراد نزدیک به ۱۵ هزار نفر شوند.

ارزانی درباره تبلیغات پیش ار موعد کاندیداها گفت: اگر این موارد به صورت علنی محرز شوند، برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین درباره حضور کاندیداها در شبکه ها اجتماعی گفت: نمی توان بدون دلیل با افراد برخورد کرد و باید پس ثبت نام آنان را رصد کرد. البته اگر فردی در شبکه های اجتماعی به صورت علنی اعلام کاندیداتوری کند با آن وی برخورد می کنیم.

فرماندار شهرستان اهواز گفت: ما اجازه نمی‌دهیم کسی در هیات اجرایی از بی طرفی خارج شود. همچنین ما از فردی که به عنوان عضو هیات اجرایی معرفی شده اما رد صلاحیت شود، دفاع خواهیم کرد.

فرماندار اهواز با تأکید بر بی طرفی در انتخابات گفت: فرمانداری اهواز در امر انتخابات هیچ دخالتی نخواهد کرد و تاکنون نیز دخالتی نکرده است. فرمانداری فقط مجری انتخابات طبق قانون است.

ارزانی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر امانتداری آرای مردم گفت: ما انتخابات را به عنوان یک امانت و دخالت در آن خیانت و ارتکاب فعل حرام می‌دانیم و قطعا اجازه نمی دهیم که کار حرامی در انتخابات از سوی فرمانداری صورت بگیرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار