حواشی فوتبال ما بیش از ایتالیاست
رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی از وجود ردپای بعضی فوتبالی‌ها در برخی پرونده‌های در رابطه با زمین‌خواری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷ 17 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، مهدی برادران در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی زیادی که در فوتبال خراسان و ایران وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه حواشی حاضر در فوتبال ما بیشتر از حواشی فوتبال ایتالیاست!

وی افزود: البته که حاشیه همه جا هست اما برخی پرونده‌ها در رابطه با زمین‌خواری نیز وجود دارد که پیگیری می‌شود و می‌بینیم که دست آخر پای یکی از اعضای فوتبال وسط می‌آید! احساس کسانی که به ما رای داده‌اند همین بوده که می‌توانیم جو و نظم بهتری در فوتبال ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: شک هم نکنید هرکسی که سالم مربی‌گری کند، سالم تیمداری کند و موضوعات مختلف اخلاقی را رعایت کند قطعا مورد حمایت ما نیز واقع می‌شود. ضمن اینکه در بحث سرانه ورزشی نباید فراموش کنیم که این زمین‌هایی که آسفالت شده و برای بازی کودکان و نوجوانان مهیا شده مسلما جزو سرانه فوتبال و زمین فوتبال نباید محسوب شود.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه سال آینده هیات فوتبال را بسته‌ و آماده کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: البته که در سایر کشورها می‌بینیم که تا 10 سال بعد برنامه‌های‌شان مشخص است اما برای اینکه هیات بتواند با ریتمی مناسب و برنامه‌ای مدون پیش برود، برنامه یک‌ساله‌ای آماده و مهیا کرده‌ایم که برای سال بعد اجرا کنیم.

برادران در خصوص برخی ناپاکی‌های موجود در فوتبال خراسان نیز افزود: نمی‌خواهیم وارد جنجال شویم اما قطعا برای هرکدام از حرف‌های خود مدرک داریم و مستند حرف می‌زنیم، قطعا همانطور که گفتم اگر کسی از فوتبال به دنبال منافع شخصی و سوء استفاده باشد با آن برخورد می‌کنیم. برای مثال آن مربی خراسانی که به تیم غیرخراسانی اطلاعات تیم‌های شهرمان را می‌دهد، مسلما نمی‌توان به وی حرفی زد اما او دیگر نباید ادعا کند که از خراسان است و متعلق به فوتبال اینجاست!

وی در خصوص انتخاب عباس‌نژاد به عنوان رییس کمیته داوران هیات فوتبال استان خراسان رضوی گفت: اصفهانیان و عسگری به من گفتند نیازی نیست که  فرد منتصب ریاست کمیته داوران، حتما از جامعه داوری باشد اما ما تصمیم گرفتیم که از عباس‌نژادی استفاده کنیم که سال‌ها سابقه حضور در هیات فوتبال را دارد. ضمن اینکه بدانید که تا زمانی ‌که من هستم وی هم در مسند کار در صورتی‌ که بخواهد حضور خواهد داشت.

برادران در رابطه با اینکه آیا تعامل با فعالان اقتصادی نزدیک به خود را نیز در برنامه دارد؟ پاسخ داد: ببینید در زمانی که در فوتبال هم سمتی نداشتم، به دنبال این موضوع بودم که چرا ایران خودرو در تهران به دنبال تیم‌داری است اما در مشهد از چنین کاری دوری می‌کند. باید جو را به شکلی پیش ببریم که فعالان اقتصادی به سمت ورزش جذب شوند برای مثال همین پدیده در شرایط کنونی باز هم به تیمداری مشغول است و باید قدردان زحمات آنها باشیم.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص بازگشت محسن قهرمانی به عرصه داوری نیز گفت: اولین جلسه را با محسن قهرمانی داشتم، به نظر من در پرونده قهرمانی آنطور که لیاقت وی بود متاسفانه از وی حمایت نشد و باید از او دفاع محکم‌تری صورت می‌گرفت. دراین باره با کمیته داوران نیز صحبت کردم ولی با توجه به اینکه قهرمانی در تست‌های ابتدای فصل شرکت نکرده‌ بود و در نیم‌فصل دوم هم داوری به مجموعه افزوده ‌نشد، تصمیم گرفتیم که قهرمانی مسابقه‌ای درون استانی که مسئولیت آن با خود هیات است را سوت بزند که اتفاقا در آن بازی هم وی نشان داد که از آمادگی مناسبی برخوردار است. وقتی که قول همکاری را از هیات‌رییسه فدراسیون گرفتیم متاسفانه دیدیم که از مشهد حتی علیه قهرمانی تماس‌هایی گرفته ‌شده که اصلا وجهه جالبی نداشت.

برادران درباره بحث خصوصی‌سازی در فوتبال نیز اظهار کرد: بحث ما این است که اگر قرار است تا فوتبال دولتی شود که مخالف این موضوع هم هستیم، دولت به تمامی تیم‌ها یکسان کمک کند. ضمن اینکه در بحث وزارت ورزش و ورود آن به فوتبال نیز شنیده شده که قرار است برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قانون تغییر کند و به جای روسای هیات‌ها، این مدیران کل ورزش و جوانان باشند که رای‌دهنده باشند که مسلما کاری اشتباه است و البته کاری است که مسلما فیفا هم اجازه آن را نمی‌دهد. سوال من این است که الان به نظر شما واقعا از فدراسیون و کفاشیان حمایت لازمه انجام می‌شود؟

وی در خصوص لزوم پرداختن به زیرساخت‌ها نیز افزود: مسلما این امری است که به سادگی میسر نمی‌شود و برای اجرایی شدن آن باید از نمایندگان مجلس تا شهرداری و استانداری و دولت متحد شوند و برای پیشبرد اهداف والای ورزش در خراسان هزینه کنند.

برادران در رابطه با این سوال که وضعیت فوتبال استان در شرایط خوبی نیست، پاسخ داد: ان‌شالله هم پدیده سقوط نمی‌کند، هم سیاه‌جامگان ابومسلم با حمایت هواداران و اصحاب رسانه به لیگ برتر می‌رسد، دغدغه اصلی باید در زمینه فوتبال پایه باشد، خوشبختانه در امر داوری ترکی و سخندان به استعدادیابی خوبی در منطقه تبادکان پرداخته‌اند که نتیجه‌اش را در آینده داوری خراسان خواهید دید. مسلما باید به امر استعدادیابی در حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم آن پرداخته ‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار