با اجرای طرح برچسب‌گذاری سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) مازندران در آمل می‌توان در بخش جابه‌جایی دانش‌آموزان در داخل شهرها شاهد تحول زیادی بود.
کد خبر: ۱۴۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 21 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، سرویس مدارس یکی از مهم‌ترین دغدغه والدین و ادارات آموزش و پرورش است، این سرویس در بین آینده‌سازان جامعه که روزهای نخست شکوفایی و رشد خود را سپری می‌کنند اهمیت زیادی دارد، زیرا باید دانش‌آموزان فاصله بین مدرسه تا خانه را توسط افراد مطمئن و بامسئولیت، حمل و نقل شوند تا در آینده شاهد برخی ناهنجاری و رفتارهای نامناسب از سوی آنها نباشیم.

با توجه به گذشت سه ماه از سال تحصیلی جاری، برچسب سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی که به برچسب سپند معروف است، با حضور مسئولان ناوگان درون‌شهری کشور، مسئولان استانی و شهری در شهرستان آمل رونمایی شد.

با حضور مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، مدیرکل حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران، رئیس شورای شهر آمل، شهردار آمل و جمعی از مدیران برچسب سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) مازندران در آمل رونمایی شد.

*سهم 20 تا 30 درصدی سازمان تاکسیرانی در سرویس مدارس

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در این رونمایی سهم سازمان تاکسی‌رانی‌های شهری از سرویس مدارس در سراسر کشور را حدود 20 تا 30 درصد دانست و اظهار کرد: بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها از وضعیت موجود ناوگان تاکسیرانی رضایت مطلوب ندارند.

مسعود طبیبی با اعلام اینکه برای ایجاد رضایت‌مندی مردم باید تمام تلاش و کوشش را به‎کار گیریم، افزود: باید با همت مسئولان شهری پس از اجرای طرح سپند مقبولیت اولیای دانش‌آموزان حاصل شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اعلام اینکه طرح سپند برای ساماندهی تاکسی‌ها و سرویس مدارس است، تصریح کرد: جای تأسف دارد که سهم این سازمان از سرویس مدارس در کشور حدود 20 تا 30 درصد است.

این مسئول با اشاره به مصوبه‌ای طی سال 87 به وزارت کشور، آموزش و پرورش و شهرداری‌های کشور، گفت: در این مصوبه به اجرای آئین‌نامه استفاده از ناوگان درون‌شهری برای سرویس مدارس تأکید شد که در آن تعداد سهم سازمان تاکسیرانی 30 تا 50 درصد اعلام شده و بقیه سهمیه به دیگر دستگاه‌ها ارجاع شد.

طیبی با تأکید بر اینکه دغدغه بسیاری از مسئولان کمبود تاکسی سطح شهر و ایجاد مشکلات در سرویس‌دهی درون‌شهری است، بیان کرد: مسئولان می‌توانند با برنامه‌ریزی مدون و دقیق به این مدیریت بپردازند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: البته بسیاری از مسئولان با برنامه‌ریزی مدون برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تلاش دارند.

وی اظهار کرد: می‌خواهیم رانندگان تاکسی با در اختیار گرفتن خودروهای مطلوب به سرویس‌دهی بهتر بپردازند و مردم نیز از ناوگان تاکسیرانی مناسب بهره ببرند.

*ورود خودرهای جدید به ناوگان درون‌شهری کشور

طیبی بیان کرد: برای سرویس‌دهی رانندگان شرکت سایپا باید شبکه آنلاین ایجاد کند تا در صورت خسارت خودروها به‌دنبال رفع مشکل و آسیب خودرو باشند.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار و استفاده از شرکت‌های معتبر برای ناوگان درون‌شهری برای ارائه خدمات جدید، گفت: به‌زودی خودروی وارداتی آریو سایپا از کشور چین با شماره پلاک «تی» در اختیار رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه به‎دنبال بهبود ارائه خدمات به شهروندان هستیم، خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح آگاهی‌های شهروندان برنامه‌هایی در دستور کار داریم.

این مسئول گفت: تاکسیرانی‌ها، دو فرصت مطلوب بیمه و سوخت را از دست دادند که در پی آن ضررهای زیادی متحمل این سازمان شد.

طبیبی گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین خانه «CNG» ایران و سازمان تاکسیرانی شهرداری آمل منعقد شد که طی آن مخازن گاز تمام تاکسی‌های این شهرستان تست می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اعلام عدم مقبولیت استفاده از ماشین‌های گشت بازرسی و انتخاب سلیقه‌ای آنها، بیان کرد: با اجرای طرح آموزش سمپولاتور هم بسیاری از شهروندان و دانش‌آموزان در امنیت و آسایش کامل حمل و نقل می‌شوند.

*وجود ناوگان درون‌شهری مطمئن، مهم‌ترین خواسته مسئولان است

رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز وجود ناوگان درون‌شهری ایمن و مطمئن را از مهم‌ترین خواسته مسئولان دانست و گفت: سازمان تاکسی‌رانی شهرداری آمل با تعامل لازم با اداره آموزش و پرورش شهرستان در زمینه سرویس‌های درون شهری دانش‌آموزی گام‌های مناسبی برداشته است.

اسدالله تورنگ تصریح کرد: آمل از شهرهای شاخص مازندران است که در زمینه ساماندهی سرویس مدارس دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای دارد.

*مشکلات اجتماعی برای سرویس‌های مدارس از سوی خانواده‌ها گزارش نشد

وی تلاش همه رانندگان سرویس مدارس این شهرستان را انتقال دانش‌آموزان از مدرسه به خانه با صحت و سلامت کامل دانست و بیان کرد: با اجرای طرح برچسب سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) قصد داریم با ساماندهی رانندگان آرامش را برای خانواده‌ها رقم بزنیم.

*برچسب‌گذاری طرح سپند بر روی 700 دستگاه تاکسی آمل

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری آمل هم در این مراسم از اجرای طرح برچسب سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) در این شهرستان برای 700 دستگاه تاکسی خبر داد و گفت: با رونمایی سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) می‌توان در آینده شاهد ساماندهی همه خودروهای ارائه‌دهنده خدمات به مردم بود.

عبدالله کیاخسرو ادامه داد: اجرای طرح سپند با تعامل و همراهی مدیران نهادهای درون‌شهری و مدیریت آموزش و پرورش آمل با سازمان تاکسیرانی شهرداری بود.

وی بیان کرد: ساماندهی ناوگان دانش‌آموزی در فصل مدارس از مهم‌ترین دغدغه مسئولان این سازمان بوده تا نگرانی‌ خانواده‌ها مرتفع شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری آمل با اعلام اینکه در اجرای طرح سپند تمام سرویس‌ها شناسایی شده و این مهم برای والدین دانش‌آموزان با اعلام نقطه مکانی، شفاف‌سازی می‌شود، اظهار کرد: در اجرای طرح سپند تعدادی از خودروهای این سازمان از برچسب سامانه برخوردار شدند، هرچند برای اجرای طرح سپند حدود 700 دستگاه ناوگان دانش‌آموزی آمل برچسب‌گذاری شدند.

*طرح سپند می‌تواند رضایت‌مندی خانواده‌ها را شامل شود

مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در مورد اجرای طرح سپند، اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین و بزرگ‎ترین دستگاه‌های تعلیم و تربیت در جامعه است.

حمید محمدنسب افزود: باید بیشتر از گذشته همه مسئولان و مدیران به دانش‌آموزان توجه کنند.

وی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی در شهرها نیز می‌توانند نقش راهبردی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته باشند و حمل و نقل ایمن و مطمئن را از خانه به مدرسه و برعکس شامل شوند.

مدیر آموزش و پرورش آمل بیان کرد: همه ‌نگرانی والدین دانش‌آموزان از زمان خروج آنها از منزل تا رسیدن به مدرسه و برعکس است، زیرا می‌خواهند بدانند که فرزندان‌شان با چه افراد و وسیله نقلیه‌ای جابه‌جا می‌شوند.

این مسئول با اعلام اینکه بر اساس اجرای ماده 18 سازمان شهرداری‌ها موظف بر اجرای سرویس‌دهی مدارس و آموزش و پرورش دبیر اجرایی آن است، بیان کرد: شهرداری و سازمان تاکسیرانی آمل بر امر جابه‎جایی مطمئن دانش‌آموزان توجه دارند.

مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: با توجه به اطمینان و اعتماد از سوی والدین به خودروهای تاکسی، سعی داریم سرویس‌های مدارس از این وسیله نقلیه عمومی استفاده شود.

با توجه به اینکه حدود یک‎هزار و 700 دستگاه خودروی عمومی و سواری به‎عنوان سرویس‌ مدارس امر جابه‌جایی دانش‌آموزان از خانه به مدرسه و برعکس را برعهده دارند، امید داریم در آینده نزدیک همه خودروها پس از کسب تائیدهای لازم، در طرح سپند شرکت داشته و اطمینان و آرامش خیال حداکثری خانواده‌ها را فراهم کنند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار