بسیج رسانه نکا، در حالی آغاز به‌فعالیت کرد که هم‌صدا نبودن اهالی رسانه و دیده نشدن از طرف برخی از مسئولان، به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه همچنان در اولویت است و رفع این مشکلات در گرو خیزش رسانه‌ای استان برای ایجاد هم‌سویی است.
کد خبر: ۱۴۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴ 21 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، رسانه‌ها در همه جوامع از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن در هر جامعه‌ای هستند و در دنیا تاثیرگذارند و حتی در برخی از موارد تاثیر رسانه از یک بمب اتم هم بیشتر و در برخی از حکومت‌ها مهم‌ترین مسئله بعد از تشکیل حکومت، رسانه است.

رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند اما این رکن مهم دموکراسی در برخی از موارد نادیده گرفته می‌شود و حق و حقوق اهالی رسانه به‌درستی ادا نمی‌شود که اگر این مهم به‌درستی در جامعه عملیاتی شود، به نقل از یکی از اندیشمندان، این رکن چهارم با در پیش گرفتن رویکردی حرفه‌ای، می‌تواند نقش سازنده‌ای در پیگیری مطالبات جامعه بر عهده گیرد.

سازمان بسیج رسانه در مازندران، نهال نوپایی است که با شکل‌گیری رسمی در سال‌های اخیر کارهای بسیار مهمی را در دست اقدام دارد که در همین راستا برای شناساندن رسانه به جامعه با رویکرد حرفه‌ای تلاش فراوان داشته است و علی‌رغم شناساندن رویکرد حرفه‌ای رسانه، در بخش رفع مشکلات خبرنگاران با تمام توان وارد شده که رفع مشکل و معضل بیمه و عملیاتی کردن بیمه تکمیلی اهالی رسانه، یکی از مهم‌ترین کارهایی بوده است که به همت دست‌اندرکاران این امر، محقق شده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران، امشب در آغاز به‌کار بسیج رسانه در نکا در جمع اهالی رسانه این شهرستان، مهم‌ترین ماموریت این نهاد نوپا را هم‌افزایی و هم‌نوایی رسانه‌ای اعلام کرد که علی‌رغم دارا بودن مشکلات، ضعف‌ها و نقیصه‌ها، تلاش دارد تا برای رفع مشکل رسانه و شناساندن جایگاه واقعی آنان به جامعه و مسئولان، تلاش کند.

حسن افشار معتقد است، رسانه در استان به حق و حقوق واقعی و در خور شان و شایسته خود نرسیده است و این مهم نیازمند خیزش رسانه‌ای استان برای ایجاد هم‌سویی است تا با اتحاد و همدلی برای جامعه هدف ما که اهالی رسانه هستند گام‌های مهم و اساسی برداشته شود.

وی گفت: رسانه باید به نقش خود در این عرصه برسد و در جامعه مطرح شود تا صدای رسانه که نیازمند شنیده شدن توسط مسئولان است به گوش مسئولان برسد چرا که رسانه‌ای که صدای همه را می‌شنود، صدای خود را نمی‌شنود و برای بیان صدای خود به جامعه باید از ابزارهای مختلف بهره ببرد.

*راه‌اندازی دفتر بسیج رسانه در تمام شهرستان‌ها

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران از راه‌اندازی دفتر بسیج رسانه در تمام شهرستان‌های مازندران خبر داد و بیان داشت: امروز بسیج به یک جریان فکری بدل شده و در برابر غرب ایستاده است و با توجه به تهاجم فرهنگی و تبلیغاتی کشورهای غربی علیه نظام جمهوری اسلامی، برای مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن باید از ابزار خاصی بهره برد که رسانه به‌عنوان یک ابزار مهم می‌تواند در این راستا، تاثیرگذار باشد.

افشار با بیان اینکه ما بسیج رسانه‌ایم نه رسانه بسیجی ادامه داد: در این راستا ماموریت ما تنها بسیجی بودن نیست چون همه ما بسیجی هستیم و مهم‌ترین هدف ما در بسیج رسانه، هم‌افزایی و بصیرت‌افزایی است و تا بصیرت‌افزایی اتفاق نیفتد، نمی‌توانیم با جنگ نرم دشمن، مقابله مطلوب انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه 800 نفر از خبرنگاران در سطح استان به‌صورت حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و آماتور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن‌های تخصصی در قالب انجمن عکاسان، خبرنگاران گزارشگران، مستندسازان خبری، مدیران مسئول سردبیران و کارشناسان و فعالان عرصه رسانه و انجمن فارغ‌التحصیلان رشته رسانه، از جمله تقسیم‌بندی‌هایی بوده که برای شناسایی خبرنگاران و اهالی رسانه در رده‌های مختلف، انجام‌ شده است.

*شناسایی خیران در حوزه رسانه

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران در ادامه با تاکید بر استفاده از توان خیران در بسیج رسانه گفت: شناسایی خیران در حوزه رسانه، باید یکی از اولویت‌های بسیج رسانه در شهرستان‌‌ها باشد تا با شناسایی خیران، بتوانیم گام‌های مثبتی را برای رفع مشکلات اهالی رسانه برداریم.

افشار با اشاره به کارهای انجام شده در بسیج رسانه استان، افزود: رفع مشکلات بیمه‌ای، عقد توافق‌نامه با فروشندگان لوازم‌خانگی برای خرید قسطی لوازم‌ خانگی، برگزاری اردوهای مختلف زیارتی، سیاحتی و علمی، آموزش، راه‌اندازی دفتر حمایت حقوقی از اهالی رسانه، پرداخت وام قرض‌الحسنه، عقود و خیران از جمله کارهای انجام شده است.

وی تصریح کرد: تعریف ساختار و چارت سازمانی مشخص در بسیج رسانه شهرستان‌ها از مسائل مهمی است که باید در دستور کار مسئولان بسیج رسانه شهرستان‌ها باشد و در این راستا، با ایجاد اتحاد، همدلی، هم‌افزایی و انسجام رسانه‌ای برای رفع معضلات گام برداریم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز نقش رسانه را در جامعه بسیار مهم دانست و اظهار کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه کرده است و کارکرد بسیج در طول انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس کاملا مشخص است و پیوست رسانه و بسیج نیز نیازمند هم‌افزایی و همدلی بیشتر است.

مهدی روحی افزود: حمایت از رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه، امری ضروری است که در این راستا از رسانه‌ها به عنوان یک متولی حمایت می‌کنیم و اهالی رسانه نیز باید با رعایت اخلاق‌مداری، خدمت به خلق و اطلاع‌رسانی درست را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش فارس، در آیین آغاز به‌کار بسیج رسانه در نکا، سیده رقیه حسینی از خبرنگاران شهرستان نکا به‌عنوان مسئول بسیج رسانه شهرستان نکا معرفی شد و این مسئول بسیج رسانه شهرستان نیز گفت: با همه توان آماده استفاده از توان همه همکاران در بسیج رسانه برای تعالی بخشی و توسعه همه‌جانبه هستیم.

حمایت از بخش تاثیرگذار رسانه همواره یکی از وظایف و مسئولیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است که البته در این میان، نهاد صنفی خانه مطبوعات نیز از زمان شکل‌گیری همواره تلاش داشته است نقش موثری در ساماندهی به وضعیت نامناسب رسانه در مازندران داشته باشد و اکنون نیز با ورود بسیج رسانه و توجه به امور اهالی رسانه، چشم و دل اهالی رسانه به این نهاد انقلابی است تا با همکاری بیشتر برای رفع معضلات پیش روی این اهالی رسانه گام‌های بیشتر و بلندتری برداشته شود.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار