مدیرکل بهزیستی همدان از پذیرش 185 کودک خیابانی توسط بهزیستی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 22 December 2015

مدیرکل بهزیستی همدان از پذیرش 185 کودک خیابانی توسط بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش فارس؛ اکبر سوری اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 185 کودک خیابانی توسط خطوط سیار و مرکز مداخله اورژانس اجتماعی (123) پذیرش‌ شده‌اند، از این تعداد 140 کودک با کمک مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی به خانواده‌هایشان تحویل داده‌ شده و 42 مورد نیز توسط بهزیستی ساماندهی و پذیرش ‌شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی استان همدان گفت: سه مورد نیز متأسفانه هیچ‌گونه خانواده و آشنایی برای تحویل به خانواده نداشته‌اند و به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی تحویل داده ‌شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر یک مرکز در همدان به‌ عنوان مرکز آموزشی کودک و خانواده، برای کودکان خیابانی در سطح استان وجود دارد که این کودکان از شهرستان‌های دیگر نیز به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

سوری خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود، امسال نسبت به سال گذشته تعداد کودکان خیابانی چند درصدی رشد داشته است که باید گفت یکی از عوامل مهم آن اختلافات حاد خانوادگی و گسستگی خانواده‌هاست.

وی در خصوص برنامه‌های سازمان بهزیستی برای کودکان خیابانی افزود: یک سری برنامه‌های توانمندسازی برای این کودکان که ترک تحصیل‌ کرده‌اند اعم از برنامه‌های ورزشی و اوقات فراغت برگزارشده است.

رئیس سازمان بهزیستی استان همدان ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای پدران و مادران این کودکان به‌ منظور حساس‌سازی و آگاه‌سازی آنها در خصوص خطرات موجود در کوچه و خیابان در مواردی چون مواد مخدر به همت سازمان بهزیستی برگزار شده است.

وی در مورد ساماندهی کودکان خیابانی تصریح کرد: 12 سازمان از سوی حوزه امور اجتماعی استانداری متولی ساماندهی این افراد است، بهزیستی استان انتظار همکاری و تعامل بیشتری را در این خصوص به ویژه از شهرداری برای ایجاد مکانی برای سکونت و نگهداری این کودکان دارد.

سوری خاطرنشان کرد: هدف سازمان بهزیستی در زمینه آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه ایجاد آگاهی، حساسیت و تا حدودی کمرنگ و متوقف کردن این‌گونه آسیب‌هاست که امیدواریم در این زمینه با وجود این گونه تلاش‌ها به نتیجه مطلوبی برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار