رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: عاملان شکار یک راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده « آرک و گرنگ » این شهرستان دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۵۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 26 December 2015

مسعود روانان افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در منطقه حفاظت شده آرک و گرنگ موفق به دستگیری دو شکارچی متخلف شدند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از لوازم شکارچیان دستگیر شده لاشه یک راس کل وحشی و دو قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز به همراه 28 عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.
این مسئول حفاظت محیط زیست اظهار کرد: بر اساس قانون جدید بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان ، جریمه شکار یک راس کل وحشی یکصد میلیون ریال است که از متخلفان اخذ خواهد شد.
به گفته روانان پرونده متهمان دستگیر شده برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.
منطقه حفاظت شده آرک و کرنگ به مساحت 23.5 هکتار در 80 کیلومتری جنوب غربی بیرجند واقع است و یکی از نواحی جنگلی و زیبای خراسان جنوبی محسوب می‏ شود و غالب پوشش گیاهی منطقه درختان بادامشک ، بنه، گز و تاغ و گیاهان دارویی همچون گل زوفا، کلپوره، شاه تره، خاکشیر، درمنه و... تشکیل می ‏دهند.
همچنین در این منطقه جانوران و پرندگانی مانند گرگ، روباه، شغال، خرگوش، قوچ، کبک، بزکوهی، تیهو ، سینه سیاه و ... وجود دارند که در شمار ثروت‏های طبیعی به شمار می ‏روند.
منطقه آرک و گرنگ، فروردین ماه 1385به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار