مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار از برگزاری کلاس آموزشی بیمه و بهداشت بیماری‌های دام در فریدونکنار خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 27 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،حسن رزاقی اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار کلاس آموزشی بیمه و بهداشت بیماری‌های دام را با همکاری شرکت خدمات بیمه محصولات کشاورزی برگزار کرده است.

وی افزود: تولید کشاورزى یکى از پرمخاطره‌ترین فعالیت‌هاى اقتصادى است و بلایاى طبیعى، آفات نباتى، انواع بیمارى‌هاى گیاهى، تغییرات ناگهانى دما و حتى بى‌موقع ممکن است خسارت زیادى به کشاورزان وارد کند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: از آنجا که بخش مهمى از تولیدکنندگان کشاورزى به‌ویژه در کشورهاى در حال توسعه جهان، توان مالى محدودى دارند، گاهی حتى کم‌ترین خسارت ممکن است آنها را از هستى ساقط و یا شرایط زندگى پرمشقتی را بر آنها تحمیل کند.

این مسئول تصریح کرد: به همین دلایل است که بیمه محصولات کشاورزى را مى‌توان یکى از اهرم‌هاى توسعه کشاورزى دانست.

رزاقی بیان کرد: با استفاده از این ساز و کار نه‌تنها مى‌توان از طریق پس‌اندازهاى اندکى که انبوه کثیرى از کشاورزان به‌عنوان حق بیمه مى‌پردازند، خسارت وارده به کشاورزان خسارت‌دیده را جبران کرد، بلکه به‌وسیله آن مى‌توان امنیت بیشترى را براى تولیدکنندگان کشاورزى فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار دوره آموزشی مهارتی بیمه و بهداشت بیماری‌های دام را با همکاری شرکت خدمات بیمه محصولات کشاورزی برگزار کرده که این دوره به‌مدت دو روز و با حضور جمعی از دام‌داران، زنبورداران و کار‌شناسان جهاد کشاورزی شهرستان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: کاظمی نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران درباره اهمیت، مزایا و ضرورت بیمه دام و زنبور و نیز سطح تعهدات بیمه و سقف پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان، دستورالعمل‌های مربوطه و همچنین اقدامات لازم در هنگام مواجهه با حوادث مباحثی را مطرح کرده است.

رزاقی در پایان گفت: در پایان کلاس آموزشی بیمه و بهداشت بیماری‌های دام با همکاری شرکت خدمات بیمه محصولات کشاورزی، دام‌داران و زنبورداران مشکلات و مسائل مربوطه را مطرح و به سئوالات آنان در این زمینه پاسخ داده شد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار