امام جمعه موقت اهواز گفت: هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) که آغازگر وحدت و اتحاد است بهترین فرصت شناخت و تقویت و رسیدن به اهداف امت اسلامی است.
کد خبر: ۱۵۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 29 December 2015

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن حسن زاده اظهار کرد: وحدت به معنای اتحاد بین مسلمانان اهل سنت و شیعیان در برابر دشمنان مخالف اسلام است. وجود مقدس پیامبر(ص) خود نشانه اتحاد و یکرنگی در جوامع اسلامی بود و لذا وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی با حفظ فرمایشات پیامبر(ص) شدنی است.

وی افزود: عالمان اهل سنت میلاد پیامبر را در دوازدهم ربیع الاول دانسته اند و عالمان شیعه هفدهم ربیع الاول دانسته اند که برای حفظ وحدت بین مسلمانان، فاصله دو تاریخ ولادت پیامبر ، به هفته وحدت نام گذاری شده است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: پیامبر بر تقویت نقاط مشترک مسلمانان و ایستادگی در برابر دشمنان مخالف ملت های اسلامی تاکید می کرد و لازم است مسلمانان با حفظ وحدت به فرمایشات پیامبر عمل کنند.

وی تصریح کرد: سنت رسول خدا مورد اتفاق و علت وحدت مسلمانان است، همچنین قرآن کریم به تبعیت از دین اسلام و نه دیگر ادیان تاکید می کند؛ بنابراین هفته وحدت فرصتی است تا امتهای اسلامی به نقاط و اهداف مشترک اسلامی برسند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار