مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:
برداشت ذرت دانه ای و علوفه ای از سطح دو هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دهلران آغاز شده است.
کد خبر: ۱۵۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 31 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: برداشت ذرت دانه ای و علوفه ای از سطح دو هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دهلران آغاز شده است.

عبدالرضا بازدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دهلران به کشت ذرت اختصاص يافته و پيش بينی می شود از اين ميزان سطح زيرکشت ۱۰هزار تن ذرت دانه ای و ۲۰هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.

وی، ارزش ريالی اين ميزان ذرت برداشت شده را ۱۲۰ ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: سه مرکز خريد در اين شهرستان آماده خريد محصول ذرت از کشاورزان است.

بازدار تصریح کرد: شهرستان دهلران با تولید نیمی از محصولات کشاورزی در سطح استان ایلام یکی از قطب های اصلی تولید در بخش کشاورزی است.

وی بیان داشت: تولید سالانه بیش از ۹۰ هزار تن گندم، ۷۰ هزار تن ذرت، هفت تن کلزا، سبزی، صیفی و سیب‌زمینی نشان از ظرفیت‌های بخش کشاورزی دهلران دارد.

مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام در پایان تصریح کرد: زمین های حاصلخیز یکی از مزیت های مهم شهرستان است که باعث شده کشاورزی در بخش های مختلف رونق داشته باشند و در این ارتباط باید از شیوه‌های آبیاری نوین که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه‌های کشاورزی موجب افزایش تولید می‌شود، استفاده کنیم./پ

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار