وزیر نیرو گفت: کشور ما همواره در معرض کم آبی است بویژه منابع آبی ما در نتیجه 15 سال خشکسالی پیاپی کاهش پیدا کرده و نباید آن را نادیده گرفت.
کد خبر: ۱۵۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 01 January 2016
حمید چیت‌چیان در حاشیه افتتاح پست 132 کیلوولت کوهستان در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره گرانی دو برابری آب بها در قبض‌های جدید، اظهارداشت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم و اگر قبضی بیشتر صادر شده به صورت موردی بوده که باید بررسی شود.
 
وی تصریح کرد: به هیچ عنوان افزایش دو برابری آب بها را نداشته‌ایم و حتما باید مصرف کننده میزان مصرف خود را نسبت به ماه‌های قبل مقایسه کند.
 
وزیر نیرو همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه شنیده می‌شود سال آینده به خاطر کم آبی در مشهد آب جیره‌بندی خواهد شد، چه راهکاری برای آن دارید نیز گفت: کشور ما همواره در معرض کم آبی است بویژه منابع آبی ما در نتیجه 15سال خشکسالی پیاپی کاهش پیدا کرده و نباید آن را نادیده گرفت.
 
چیت‌چیان اظهار داشت: درهمین حال با افزایش جمعیت نیاز به آب نیز روز به روز بیشتر می‌شود و به همین خاطر مصرف آب در بخش‌های گوناگون نیز رشد پیدا کرده است.
 
وی تصریح کرد: بنابراین آنچه می‌تواند در این برهه زمانی راهگشای اصلی باشد، تجدیدنظر در نوع و کیفیت مصرف آب در همه بخش‌های صنعت، کشاورزی و خانگی است.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه امیدواریم سال آینده در مشهد جیره‌بندی نداشته باشیم، اظهار داشت: تاکنون بیش از سه ماه از سال آبی جدید گذشته، خوشبختانه متوسط بارندگی در سراسر کشور در مقایسه با سالیان قبل 35 درصد افزایش داشته، اما همان‌طور که گفتم باید روی کاهش و مصرف صحیح بیشتر تمرکز کنیم تا شهرهای بزرگی مانند مشهد دچار جیره‌بندی نشوند.
 
قدس آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار