قائم مقام اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران همدان گفت: ۱۸۰ آتلیه عکاسی و فیلمبرداری در همدان پروانه کسب دارند.
کد خبر: ۱۶۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 08 January 2016

قائم مقام اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران همدان گفت: ۱۸۰ آتلیه عکاسی و فیلمبرداری در همدان پروانه کسب دارند.

به گزارش تسنیم ،مهدی کرملو با بیان اینکه تعیین قیمت عکس در آتلیه‌های عکاسی براساس ضوابط قانونی انجام می‌شود، اظهار داشت: قیمت عکس‌های پرسنلی و غیره در اتحادیه به اتاق اصناف پیشنهاد شده و بعد از بررسی توسط کمیسیون نظارت اتاق اصناف به تصویب می‌رسد.

وی افزود: قیمت شش قطعه عکس 4*3 در همدان هفت هزار و 500 تومان و شش قطعه 4*6 نیز هشت هزار و 500 تومان است.

قائم مقام اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران همدان از فعالیت 180 آتلیه عکاسی و فیلمبرداری دارای پروانه کسب در همدان خبر داد و تصریح کرد: پروانه فعالیت یکساله در صنف عکاسان نداریم و 15 مورد نیز برای اخذ پروانه در دست اقدام هستند.

وی با اشاره به اینکه در پروانه فعالیت عکاسان و فیلمبرداران فقط درجه یک و دو وجود دارد، عنوان کرد: در پروانه فعالیت عکاسان و فیلمبرداران موضوع ممتاز دیده نشده اما چند عکاسی قدیمی و صاحب سبک همدان را به عنوان پیشکسوت و ممتاز می‌شناسیم.

کرملو بیان کرد: از 180 واحد آتلیه عکاسی فعال در همدان 75 مورد درجه یک و 105 مورد درجه دو هستند که 30 پروانه فعالیت نیز به نام خانم‌ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع تخلفاتی از قبیل تأخیر در ارائه کار و نداشتن کیفیت مطلوب مورد نظر مشتری مطرح می‌شود، گفت: در سال 94 تاکنون فقط پنج مورد شکایت از آتلیه‌های عکاسی دریافت کرده‌ایم که همه این موارد به صورت کدخدامنشانه حل شده است.

قائم مقام اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران همدان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت برخی عکاسان فاقد پروانه فعالیت اشاره کرد و افزود: از این افراد درخواست می‌کنیم که برای دریافت پروانه کسب به اتحادیه مراجعه و نسبت به طی مراحل قانونی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: از تمام افرادی که قصد راه اندازی آتلیه عکاسی دارند درخواست می‌کنیم قبل از هر اقدامی به اتحادیه مراجعه و براساس ضوابط قانونی فعالیت خود را آغاز کنند و اگر به لحاظ فنی در سطح عالی نیستند، اتحادیه آموزش‌های لازم را از طریق کمیسیون آموزش به متقاضیان در راستای ارتقای مهارت فنی آنها ارائه می‌کند.

کرملو با اشاره به زوج‌های جوان گفت: زوج‌های جوان برای انجام عکاسی و فیلمبرداری از مجلس عقد و عروسی به آتلیه‌هایی که دارای پروانه فعالیت هستند مراجعه کنند.

وی بیان کرد: شهروندان از عکاس و تصویربرداری که برای عکاسی و فیلمبرداری از مجالس آنها حضور می‌یابند حتمأ کارت شناسایی به عنوان عکاس و تصویر بردار که اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران صادر کرده را مطالبه کنند و از فعالیت افراد فاقد کارت شناسایی در مجالس خود جلوگیری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار