کد خبر: ۱۶۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 09 January 2016

به گزارش تابناک یزد،یکی از کارشناسان ترافیک معتقد است رعایت نکردن حق تقدم در چرخه ترافیک شهر یزد مشکل ساز است.

«محمدعلی میرحسینی» افزود: متاسفانه شهروندان یزدی اعم از عابرپیاده، موتورسوار و راننده خودرو هیچ کدام به حقوق یکدیگر احترام نمی‌گذارند. وی ادامه داد: بالا بودن آمار تلفات عابرپیاده به دلیل بی توجهی به عبور ایمن عابران از گذرگاه‌های عابرپیاده، یکی از نشانه‌های رعایت نکردن حق تقدم عابرپیاده در معابر شهر یزد است.
این کارشناس ترافیک افزود: گذرگاه‌های عابرپیاده شهر نیز از امنیت لازم برخوردار نیستند و خط‌کشی‌های عابرپیاده در برخی از نقاط معابر پاک شده است.
میرحسینی اظهار کرد: برخی خط‌کشی‌های عابرپیاده به رفیوژ میانی بلوارها و یا جوی و باغچه‌های خیابان ختم می‌شود ونقشی در کاهش تلفات عابرپیاده ندارد. وی افزود: کمرنگ بودن خط‌کشی‌های شهر با توجه به شرایط اقلیمی استان هم مزید بر علت شده تا قوانین ترافیکی به درستی رعایت نشوند.
این کارشناس ترافیک گفت: این خطوط به دلیل کمرنگ شدن برای رانندگان قابل رویت نیست؛ از این رو لازم است که از مکمل‌های گذرگاه عابرپیاده و تابلوهای عمودی استفاده شود. وی سرعت بالای تردد خودروها در شهر را نیز نشانه رعایت نشدن حق تقدم و بی‌توجهی به حقوق شهروندان دانست و افزود: دوربین‌های کنترل سرعت تا حدودی از سرعت حرکت خودروها در شهر کاسته است.
میرحسینی همچنین به ایمن نبودن رانندگی با موتوسیکلت در شهر یزد اشاره کرد و افزود: راکبان موتوسیکلت هم بدون توجه به قوانین و محدودیت‌های ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی و حقوق سایر شهروندان در شهر رانندگی می‌کنند. وی ادامه داد: این افراد که عموما از سنین پایین هستند، بدون آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی و گواهینامه، معابر شهر را ناایمن می‌کنند.

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار