سه دوره پهلوان کشور :
آرش مردانی دانشجوی ارشد تربیت بدنی و بچه منطقه میدان تختی خرم آباد است و پهلوان کشور که بازوبند پهلوانی او توسط مقام معظم رهبری بسته شد.
کد خبر: ۱۶۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 09 January 2016
 به گزارش  خبرگزاری تابناک لرستان ، به مناسبت سالروز درگذشت پهلوان غلامرضا تختی، به سراغ آرش مردانی پهلوان  کشورمان رفتیم و با او گفت و گویی انجام دادیم.
خودتون رو معرفی کنید؟
آرش مردانی هستم کشتی گیر سنگین وزن لرستانی ؛ متولد 63 دارای 5 برادر و خواهرهم ندارم.


هم اکنون کجا و در چه مقطعی مشغول خدمت و تحصیل هستید؟
خوشبختانه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول به خدمت هستم و لیسانس تربیت بدنی را گرفته ام و هم اکنون نیز دانشجوی ارشد این رشته هستم و در تهران مشغول کار و تحصیل هستم .


انگیزه شما از انتخاب این رشته چه بود؟


می خواستم راه مولای متقیان امیرالمومنین علی را پیروی کنم و بتوانم راهرو دین مقدس اسلام و شیعه باشم و این رشته سنتی از ایران سرچشمه گرفته و افراد پیشکسوت زیادی در این رشته وجود دارد.


ورزش کشتی پهلوانی را کجا شروع کردید؟
اولین دوره که در مسابقات بسیج کشور در سال 79 و80 نوجوانان و جوانان شرکت کردم .

در کدام مسابقات عنوان پهلوانی گرفتید؟
در مسابقات کشتی پهلوانی کشور در سال های 89، 90 و 91 سه سال متوالی پهلوان سنگین وزن شدم .

زمانی که مقام معظم رهبری بازوبند پهلوانی را به دست شما بست چه احساسی داشتید؟
قابل وصف نیست خیلی خوشحال شدم هیچ وقت چنین احساسی نداشتم از چند روز قبل مراسم که فهمیدم بازوبندم را نایب امام زمان (عج) و ولی امر مسلمین خواهند بست لحظه شماری می کردم و ان لحظه بهترین و وصف ناشدنی ترین لحظات زندگی ام بود به خصوص این که ایشان در آن دیدار برایم آرزوی سلامتی و تندرستی کردند که این دعای خیرشان را همچون سند افتخاری برای خودم می دانم یکی از زیباترین لحظات زندگی ام بود که اگر بخواهم این دیدار را در چند کلمه خلاصه کنم جذاب ، باشکوه و وصف ناشدنی ترین بود؛ خلاصه اینکه دریافت بازوبند پهلوانی از دست رهبر فرزانه یک افتخار بزرگ است که سعادت داشتم و نصیبم شد.
بازوبند اولم را به خانواده معظم شهدا و بازوبند دوم خود را به موزه امام رضا اهدا کردم و بازوبند پهلوانی سوم که در تاریخ ماندگار شد خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردم.

برای گسترش معنویت و منش پهلوانی چه توصیه ای دارید؟
دوست دارم درآینده هم بیشتر به مردم خدمت کنم تا اینکه به فکر منافع خودم باشم می خواهم منش پهلوانی گذشت و جوانمردی را در جامعه ترویج دهم و در این زمینه به هم سن وسال های خودم و کوچک ترها وحتی بزرگ ترها کمک کنم و باید جوانان به ورزش رو بیاورند.

برنامه ات برای آینده چیست؟
دوست دارم یک فرد مفید برای جامعه و کشور باشم این ورزش را از پایه برای آموزش شروع کنم و با توجه به اینکه در این ورزش دائم نام ائمه ذکر می شود و با ذکر وارد گود زورخانه می شوند و باید از پایه به این رشته پرداخت و آموزش داده شود.

وصحبت پایانی؟
از تمام کسانی که این ورزش را زنده نگه داشته اند همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند این ورزش باید احیا شود واز سردار نقدی و رییس سازمان ورزش بسیج وفدراسیون زورخانه ای وپهلوانی که من را حمایت کرده اند تشکر و قدردانی می کنم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار