رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط‌ زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سالانه 52 هزار تومان برای جمع‌آوری پسماند هر شهروند شیرازی هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 11 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمد حق‌نگر گفت: در مورد عوارض جمع‌آوری پسماند که شهرداری می‌گیرد فرمولی وجود دارد که برای منطقه یک، چهار و شش، سالانه 90 هزار تومان برای جمع‌آوری پسماند دریافت می‌شود که بسیار کم است.

وی افزود: بنابر همین فرمول در منطقه بافت تاریخی سالانه 36 هزار تومان عوارض پسماند دریافت می‌شود؛ در حالی‌ که برای جمع‌آوری و حمل‌ و نقل پسماند هر شهروند سالانه 52 هزار تومان هزینه می‌گردد.

این عضو شورا تصریح کرد: سال گذشته 80 میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری و دفن پسماند در شهر شیراز بوده و برآورد سال جدید 100 میلیارد تومان است که برای انجام‌ وظیفه به نحو احسن سازمان مدیریت پسماند از بخش‌های دیگر به آن کمک می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌هایی از قبیل تفکیک پسماند که سازمان دنبال می‌کند مشارکت شهروندان می‌تواند به ارتقای کیفیت خدمات کمک کند.

حق‌نگر تصریح کرد: علاوه بر آن بحث آموزش در دستور کار سازمان پسماند است و به‌ طور مستمر همایش‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود؛ امیدواریم با مشارکت مردم شهر تمیزی داشته باشیم؛ هم‌اکنون بسیاری از مسافران از وضعیت فعلی شیراز اظهار رضایت می‌کنند، اما این وضعیت قابل ارتقاء است.

وی ادامه داد: از نظر کمیسیون خدمات شهری علت محبوبیت شیراز این بوده که تنها کلان‌شهری است که هوای پاک دارد و این مزیت نسبی سرمایه‌ای ملی است که باید حفظ شود؛ ازاین‌ رو مصوبات خوبی در بحث کنترل و پالایش هوا داشتیم و دو دستگاه پایش هوا برای سازمان محیط‌ زیست تهیه کردیم.

این مسئول افزود: سطح باغات قصر دشت چهار هزار هکتار بوده که اکنون به یک‌هزار و 200 هکتار رسیده است و یکی از دلایل آن ساخت‌وسازهای بی‌رویه‌ای بوده که در سال‌های مختلف انجام‌ شده، اما شورای چهارم عزم کرده جلوی این ساخت‌وسازهای بی‌رویه را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه‌های خوبی در مورد باغات قصردشت داشتیم؛ به‌ عنوان‌ مثال شهرداری را ملزم خواهیم کرد که نگهداری و هرس باغ‌های رها شده قصردشت را به عهده بگیرد.

حق‌نگر یادآور شد: شهرداری براساس برنامه توسعه باید در ارتفاعات اطراف شیراز فضای سبز احداث کند که این کار به‌ تدریج در حال انجام است و تنها در سایت برم شور دو هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده که آب آن از تصفیه‌خانه شماره یک شیراز تأمین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار