معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب "خانواده" در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 11 January 2016

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب "خانواده" در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، "جواد تهذیبی" در دومین نشست کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، اظهار کرد: اخیرا مسابقه کتابخوانی کتاب "خانواده"، مجموعه بیانات مقام معظم رهبری با حضور زوج‌های جوان، با شرکت بیش از هزار و 200 نفر از دانشجویان استان برگزار شد.

وی ادامه داد: درنظر داریم گردهمایی بزرگ دانشگاهیان استان را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در 26 بهمن برگزار کرده و از برگزیدگان مسابقه تجلیل کنیم.

تهذیبی در ادامه به برگزاری کارگاه انقلاب و تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره)، کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع انقلاب، نشست‌های بصیرتی و مسابقه دلنوشته با موضوع "اگر روزهای انقلاب حضور داشتم"، مسابقه عکاسی با تلفن همراه از راهپیمایی 22 بهمن، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر انقلاب و دیدار با خانواده شهدا در ایام‌الله دهه فجر در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی اشاره کرد.

وی به دو خبرگزاری مهم استان، ایسنا و ایکنا به عنوان زیرمجموعه‌های جهاددانشگاهی اشاره و عنوان کرد: برگزاری مصاحبه پیرامون انقلاب، درج گزارش‌های ویژه دهه فجر، دیدار با فعالان قرآنی و پیشکسوتان این عرصه، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مسئولان در خصوص تاثیرات انقلاب و ... از برنامه‌های این دو خبرگزاری است.

مردم از آمدن و رفتن دهه فجر مطلع شوند

معاون فرهنگی دانشکده شهید مفتح همدان نیز گفت: باید ایام‌الله دهه فجر در دانشگا‌ه‌ها با حضور در مراز شهدای گمنام آغاز شود و پایان یابد.

"قاسمی" با اشاره به اینکه باید در دهه فجر از فضای مجازی برای جذب دانشجویان نهایت استفاده را ببریم، افزود: باید با برنامه‌های هماهنگ با ذائقه دانشجویان وارد ایام‌ دهه فجر شویم.

وی با بیان اینکه باید شهید شاخص دانشگاهی زمان انقلاب استان معرفی شود، ادامه داد: متاسفانه تا کنون اقدامی برای برگزاری یادواره شهدای انقلاب در استان انجام نشده است و این شهدا مغفول مانده‌اند.

به گفته قاسمی، باید سلسله نشست‌ها در خوابگاه‌های دانشجویی را در این ایام جدی بگیریم چرا که در انتقال مفاهیم انقلاب ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: زمینه شیرینی انقلاب را در بین مردم فراهم کنیم به طوریکه می‌توان جلوی هر اداره‌ای ایستگاه‌های صلواتی درنظر گرفت، نیروی انتظامی هر شب ساعت 9 منور بزند، شهرها را چراغانی کرد، در بحث مالیات تخفیف قائل شد، سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به مردم خدمات رایگان ارائه دهد و بدین ترتیب با این امور می‌توان موجی در جامعه ایجاد کرد تا مردم از آمدن و رفتن دهه فجر مطلع شوند.

خلأ کمیته مجزای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در استان حس می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد همدان نیز با تاکید بر تشکیل کمیته مجزا برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌‌های استان، اظهار کرد: خلأ آن یقینا در استان احساس می‌شود.

"کمالیان" با اشاره به کسب مقام چهارم دانشگاه آزاد همدان در برگزاری مناظرات دانشجویی در سطح کشور، افزود: متاسفانه در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مشکل عمده این است که تراز موافقان و مخالفان یکسان نیست و بار فکری و عملی گروه‌ها گمرنگ است.

وی با بیان اینکه باید نقش دانشگاه‌ها در دوران انقلاب در بین دانشجویان تعمیق یابد، به 15 برنامه دانشگاه آزاد برای دهه فجر همچون برگزاری کارگاه آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی و تبیین دیدگاه امام خمینی(ره) و برگزاری بزرگداشت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور انقلابیون اصیل و خانواده‌های شهدا اشاره کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار