مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام؛
سلیمان رستمیان ظهر دوشنبه (۲۱ دی) ، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی این استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت لازم را نداشته و برای تحقق آن رغبتی نشان نمی دهند.
کد خبر: ۱۶۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 12 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام، گفت: دستگاه های اجرایی بر اساس قانون باید ۲۰ درصد بودجه فرهنگی خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

سلیمان رستمیان ظهر دوشنبه (۲۱ دی) ، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی این استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت لازم را نداشته و برای تحقق آن رغبتی نشان نمی دهند.

وی افزود: ادارات در این زمینه مشارکت مطلوبی ندارند و این قانون که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار تصویب شده در این استان در برخی ارگان ها به دست فراموشی سپرده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام یادآور شد: ۲۰ درصد بودجه فرهنگی دستگاه های اجرایی بر اساس قانون باید به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد.

رستمیان اضافه کرد: دستگاه های اجرایی می توانند این اعتبار را برای برگزاری یادواره های شهدا، آیین ها و محافل بزرگداشت و تکریم شهدا، سرکشی و دیدار از خانواده های شهدا، تبلیغات در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، تولید آثار فرهنگی مرتبط با ایثار و شهادت و غیره هزینه کنند.

وی با گلایه از عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی در این زمینه تاکید کرد: با وجود ابلاغ این قانون به دستگاه های اجرایی ولی اجرای آن تاکنون از سوی بیشتر ادارات نادیده گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام ادامه داد: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است و برای مقابله با توطئه های فرهنگی غرب موثر و کارساز خواهد بود.

رستمیان خواستار همکاری دستگاه های اجرایی و اصلاح تفکر مدیران ارگان های این استان برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد.

استان ایلام در دوران هشت سال دفع مقدس ۲ هزار و ۷۰۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۳۲ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار