اولین اجلاس استانی نماز در حالی در اردبیل برگزار شد که در این اجلاس از مدیران و مسئولان 49 دستگاه اجرایی استان که موفق به برگزاری نماز شایسته در استان شده بودند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
کد خبر: ۱۶۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 13 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و سنجش دستاوردها» در حالی صبح امروز در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد که به همت ستاد اقامه نماز استان اردبیل 17 دستگاه اجرایی شایسته تقدیر ویژه و 32 دستگاه شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند که در مجموع 49 دستگاه اجرایی موفق در برگزاری فریضه نماز اول وقت در ادارات که با مطلوبیت در انجام این فریضه تلاش جدی را انجام داده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم همچنین از 15 امام جماعت موفقی که در برپایی نماز صبح به جماعت پیگیری‌های مستمری داشته و با همراهی هیئت امنا و خادمان مساجد در اقامه نماز اول وقت به ویژه نماز جماعت صبح تلاش و جدیت داشتند تقدیر شدند.

در این مراسم همچنین از یک مدیر موفق مدرسه و یک مدیر موفق مهد کودک که در برگزاری نماز اول وقت در محیط های آموزشی تلاش جدی انجام داده بودند با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تلاش‌ها و زحمات آنها تجلیل شد.

کمبود مساجد در شهرک‌های جدید‌الاحداث اردبیل

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل در این مراسم بیان کرد: در استان اردبیل در اقامه نماز با برخی تنگناها و نارسایی‌ها روبه‌رو هستیم که این مشکل را باید همه دست به دست هم دهیم تا با واقع‌بینی و درست‌اندیشی بتوانیم برطرف کنیم.

شکرالله عبدی ضرورت تلاش خود نمازگزاران را برای حل این معایب و مشکلات یادآور شد و گفت: یکی از این مشکلات کمبود روحانی است که ما در ترویج و توسعه فرهنگ نماز با آن روبه‌رو هستیم به طوری که از یک‌هزار و 800 مسجدی که در استان وجود دارد ما تنها در 300 مسجد با حضور روحانیون و ائمه جماعات شاهد برگزاری نماز اول وقت هستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر کمبود روحانی در مجتمع‌های مسکونی مهر و شهرک‌های جدیدالاحداث با کمبود مساجد روبه‌رو هستیم به طوری که پیش‌بینی نشدن ساخت مسجد در برخی از این شهرک‌ها نیز تعجب‌آور است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیمه تمام ماندن برخی از مساجد شهرک‌های مسکن مهر و نمازخانه‌های مدارس را به دلیل کمبود اعتبارات از نقاط ضعف و نارسایی توصیف کرد و افزود: بیشترین تمرکز ما باید در تجهیز و توسعه نمازخانه‌های مدارس باشد چرا که کوچکترین قصور و کوتاهی در این زمینه می‌تواند مرکزیت آموزش و تربیت انسان‌های سالم را مورد غفلت قرار داده و یا زمینه برخی بی‌توجهی‌ها را در این حوزه افزون‌تر کند.

عبدی کمبود نمازخانه در مدارس و وسایل و تجهیزات به ویژه مفروش نشدن آنها را از دیگر ایرادات و اشکالات توصیف کرد و گفت: ما اگر می‌خواهیم نماز اول وقت به شایستگی اقامه شود باید این نقیصه‌ها و کوتاهی‌ها را برطرف کرده و برخی مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار