مجمع مشورتی توسعه اقتصادی استان اردبیل با حضور نخبگان و مسوولان دستگاه های اجرایی اقتصادی تشکیل شد.
کد خبر: ۱۶۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 14 January 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، حاضران در اولین جلسه مجمع مشورتی توسعه اقتصادی استان اردبیل که چهارشنبه شب برگزار شد، تصمیم گرفتند اعضای مجمع تا 100 نفر در چارچوب کارگروه های تخصصی ساماندهی وارد عمل شده و برنامه توسعه این منطقه را تهیه کنند.
استاندار اردبیل در این جلسه گفت: برای حفظ مجمع تلاش می شود از مباحث سیاسی پرهیز کرده و برای هدفگذاری مسیر توسعه استان به فهم مشترکی دست یابیم چرا که ممکن است اشخاص برداشت متفاوتی از مفهوم توسعه داشته باشند.
مجید خدابخش افزود: پیش تر گروهی به عنوان هیات پیگیری در اردبیل چند اولویت را مشخص و در قالب مطالبه عمومی دنبال می کرد؛ امروز خواسته های آنها محقق شده و این مجمع باید در شرایطی که دولت نمی تواند نسخه بپیچد، اولویت های توسعه استان را مشخص و پیگیری کند.
وی بیان کرد: مجمع توسعه باید غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی باشد تا به نسخه ای یکسان و جامعی برای توسعه استان دست یافته و پس از جمع بندی در مجمع، برنامه را جهت تصویب به شورای برنامه ریزی استان ارجاع شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: وظیفه دیگر اعضای مجمع در کنار تدوین سندی جامع برای توسعه، پایش پروژه هاست و اعضا باید با دید وسیع پیش از اجرا، ایرادها را بازگو کنند تا اشتباه هایی که در گذشته در اجرای پروژه ها پیش آمده، تکرار نشود.
او اضافه کرد: نخبگان داخل و خارج از استان باید در این مجمع حضور یافته و نظرهای خود را ارایه کنند چرا که در این شرایط با اعتبارهای محدود دولتی نمی توان کاری را پیش برد در حالی که واحدهای بزرگ صنعتی بخش خصوصی چندین برابر بودجه عمرانی یک سال استان درآمد و اشتغالزایی دارند.
رییس اتاق فکر استان اردبیل نیز از حاکم نبودن منطق اقتصادی انتقاد کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته سیاست مسیر اقتصاد را مشخص می کند و سیاست کمکی است برای رسیدن به هدف های اقتصادی و مجمع توسعه نیز باید در این مسیر گام بردارد.
محمد حسن زاده افزود: باید عقلانیتی در جامعه باشد و نخبگان برای اعلام نظر باید پیش از اجرا، از تصمیم ها آگاه شوند چرا که فرآیندهای کنونی جواب نمی دهد؛ باید مسیر تغییر کند و مسایل در مجمع مشورتی به صورت تخصصی بررسی شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار