کد خبر: ۱۶۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 15 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: امام جمعه رشت با اشاره به بدهی ۳۰ میلیارد تومانی دولت به چایکاران تاکید کرد: استاندار گیلان باید به دنبال احقاق حقوق این چایکاران و وصول مطالبات آنها از دولت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت  با اشاره به فلسفه آفرینش انسان اظهار کرد: امتحان شدن یکی از اهداف آفرینش بوده و همگی ما در معرض امتحان و فتنه هستیم.

وی با اشاره به حکت ۹۳ نهج البلاغه تصریح کرد: حضرت علی در این حکمت فرمونده اند خدایا من را از فتنه ای که من را گمراه می کند در امان بدار و ما نیز باید مراقب باشیم تا از آزمایش ها و امتحاناتی که ممکن است مارا به بیراهه بکشاند سربلند بیرون بیاییم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی گفت: در سال های جنگ تحمیلی جوانان زیادی شهید شدند که حتی پیکر آنها تا به همین امروز به خاک وطن باز می گردد اما بدون شک اگر این جانفشانی ها نبود، امروز کشور ما این اقتدار را نداشت.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: عرصه انتخابات امسال نیز عرصه امتحان الهی بوده و کسانی از این آزمون سربلند بیرون می آیند که خارج از جهت گیری های سیاسی و جناح بندی، به شایسته ترین و خدمتگذارترین افراد رای داده و آنها را برای مسئولیت های بزرگ انتخاب کنند.

لزوم پرداخت معوقات چایکاران

آیت الله قربانی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س) در هفته جاری تصریح کرد: وفات حضرت معصومه (س) عزای شیعه است چون ایشان دختر، فرزند و خواهر سه امام بزرگوار هستند.

خطیب جمعه رشت همچنین با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) از ورود کاروان خادمان حضرت معصومه (س) به گیلان خبر داد.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام در هفته آینده تصریح کرد: خیلی ها می خواستند که این توافق صورت نگیرد و ما همچنان منزوی باشیم اما شایستگی ما و حرف های منطقی مان دشمن را مجبور به خضوع در برابر حرف های ایرانیان کرد.

آیت الله قربانی افزود: در طول این سال ها سعی کرده اند تا با تحریم و پایین آوردن پول نفت به کشور ما ضربه زده و ایران را به زانو در بیاورند اما به یاری خدا نه تنها به زانو در نیامده ایم که حتی قدرتمند تر نیز شده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمله به سفارت عربستان را دسیسه ای برای ایجاد اغتشاش در کشور دانست و گفت: بی شک این حمله سرخود از جایی هدایت می شده و نقشه ای بوده تا بهانه ای برای نقض برجام به دشمنان بدهد که خوشبختانه با رفتارهای حکیمانه دولت این نقشه نیز نقش بر آب شد و برجام تا چند روز دیگر اجرایی شده و پول های بلوکه شده ایران نیز به کشور باز می گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه از دلاورمردی های پاسداران سپاه در دستگیری تنفگداران آمریکایی تقدیر و تصریح کرد: فرزندان همیشه بیدار انقلاب اجازه پر زدن پرنده خارجی را هم در مرزهای ایران نمی دهند چه برسد به افرادی که به هر دلیل وارد آب های ایران شده اند.

آیت الله قربانی همچنین به مضیقه مالی دولت اشاره و تاکید کرد: هرچند دولت در مضیقه است اما با آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران طی چند روز آینده باید تدبیری برای پرداخت معوقات کشاورزان اندیشیده شود.

وی به استاندار گیلان تذکر داد تا با جدیت به دنبال احقاق حقوق چایکاران گیلانی بوده و بدهی ۳۰ میلیارد تومانی آنان را از دولت وصول کند.

خطیب جمعه رشت تصریح کرد: پرداخت این معوقات برای انجام بهزراعی باغات چایی لازم بوده و همچنین باعث دلگرمی برای آنان و جهت ادامه فعالیت در حوزه کشاورزی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار