مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: انرژی پاک و مدیریت سبز از جمله برنامه‎هایی است که در دستورکار ما قرار دارد. با اراده ملی و همکاری بین دستگاه‎های اجرایی و مردم می‎توانیم آینده‎ای روشن‎تر برای محیط زیست رقم بزنیم.
کد خبر: ۱۶۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 18 January 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از لرستان، مهندس مهرداد فتحی بیرانوند در همایش روز هوای پاک بیان کرد: امروز به عنوان روز هوای پاک در کشور نامگذاری شده است. هوای پاک یکی از موضوعاتی است که زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و این روز برای بالا بردن حساسیتها در این زمینه تعیین شده است


.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زندگی تمام ساکنان کره زمین و زیستمندان به خطر افتاده است برای هیمن حساسیتها در این راستا بالا رفته است. چند هفته گذشته نیز جلسهای با این موضوع برگزار شد و 150 کشور دنیا در آن حضور به هم رساندند که این اهمیت موضوع را نشان میدهد.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه در سراسر کشور ما نیز مخاطرات آلودگی هوا به صورت جدی پیگیری میشود، ادامه داد: سوختهای فسیلی، تغییر آب و هوا و رژیم بارشی باعث افزایش آلودگی هوا شده و در سراسر جهان مباحث آلودگی به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: بعد از انقلاب صنعتی و استفاده بیرویه از منابع طبیعی امروز شاهد افزایش بیرویه گازهای گلخانهای و آلودگی هوا شدهایم و در کشور خودمان نیز دیدن آسمان آبی و ابرهای سفید در بعضی کلان شهرها از جمله تهران آرزو شده و بیماریهای مربوط به آلودگی افزایش یافتهاند.

وی یادآور شد: در استان ما نیز دهها روز آلوده داشتیم که به خاطر از بین رفتن منابع طبیعی در کشورهای همسایه و بعضی نقاط داخل کشورمان است. اگر در استان مباحث مربوط به آلودگی را رعایت نکنیم ما نیز به طور قطع با این مشکل روبرو خواهیم شد.

فتحی بیرانوند 70 درصد آلودگی هوا را به خاطر تردد خودروها اعلام کرد و افزود: باید در استان کارگروه آلودگی هوا تشکیل شود تا دستگاهها به کمک ما بیایند و بتوانیم با هم این موضوع را رعایت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاستهای کلی محیط زیست در 15 بند توسط مقام معظم رهبری تبیین شده و دولت نیز توجه ویژهای به این موضوع داشته استهمچنین در برنامه ششم توسعه بحث آب و محیط زیست از اولویتهاست.

وی از برنامههای این هفته به معاینه فنی رایگان خودروها و برگزاری راهپیماییهای خانوادگی در استان اشاره کرد و افزود: مهمترین موضوع برای کاهش آلودگی هوا مباحث فرهنگی و تغییر نگرشها در این زمینه است که دانشآموزان میتوانند در این زمینه نقشآفرینی کنند.

فتحی بیرانوند گفت: انرژی پاک و مدیریت سبز از جمله برنامههایی است که در دستورکار ما قرار دارد. با اراده ملی و همکاری بین دستگاههای اجرایی و مردم میتوانیم آیندهای روشنتر برای محیط زیست رقم بزنیم

رضا جودکی نزاد سردبیر تابناک لرستان
.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار