کد خبر: ۱۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 26 March 2015
 جانشین فرمانده انتظامی مازندران عنوان کرد: افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند، غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آنها به اشتراک نگذارید.

‌به گزارش ایسنا ،سرهنگ روح الامین قاسمی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پیشرفت‌های علمی و فن آوری های روز دنیا و در پی آن افزایش نرخ جرائم اینترنتی در جامعه، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گام‌های موثری در راستای مقابله با این پدیده شوم در فضای مجازی طی چند سال اخیر برداشته است.

وی با اشاره به اینکه از جمله وظایف ماموران پلیس فتا مبارزه بی‌امان با باندهای بزرگ سرقت و کلاه‌برداری اینترنتی، شرط بندی و قمار بازی آنلاین در مسابقات فوتبال، جرائم علیه عفت عمومی و اخلاق اسلامی و همچنین هک سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی است، افزود: پلیس فتای این فرماندهی در سال گذشته موفق شد، با رصد، شناسایی، پیشگیری و مبارزه با جرائم سایبری عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تعامل و همکاری خوب دادستان ویژه جرائم اینترنتی استان با پلیس فتای استان، از کشف ۱۲۰ درصدی پرونده‌های جرائم اینترنتی خبر داد و افزود: مازندران در ارتباط با مقابله و کشف جرائم اینترنتی جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود‌.

وی به موفقیت‌های پلیس فتا در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: ماموران پرتلاش و تیزبین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان طی سال گذشته موفق شدند، باندهای بزرگ جرائم اینترنتی از جمله باند بزرگ کلاه‌برداری پیامکی در ۸ استان کشور‌، باند بزرگ سایت همسر‌یابی، باند بزرگ سرقت و کلاه‌برداری از بانک‌ها‌، باند بزرگ سرقت و کلاه‌برداری از وکلای دادگستری سراسر کشور و ۲۷ باند بزرگ شرط‌بندی مسابقات فوتبال و باند تهدید و اخاذی از دختران در فضای مجازی را شناسایی، دستگیر و منهدم کنند.

قاسمی با اشاره به جرائم شایع در فضای مجازی در سطح استان مازندران اظهار کرد: ۵۳ درصد از این جرائم مربوط به سرقت اینترنتی‌، ۱۷ درصد مربوط به کلاهبرداری اینترنتی‌، ۱۲ درصد جرائم ضد اخلاقی‌، ۱۱ درصد توهین و نشر اکاذیب در فضای مجازی‌، ۳ درصد هک سایت‌ها و ۴ درصد سایر جرائم است.

وی به شهروندان و مسافران نوروزی که مازندران را برای سفر انتخاب می‌کنند، توصیه کرد مراقب عکس‌ها و تصاویر خصوصی خود بوده و به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران عنوان کرد: تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی‌های همراه و یا رایانه‌های که متصل به اینترنت هستند، ذخیره نکرده و فراموش نکنید افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند، غریبه بوده و هیچ‌گونه اطلاعاتی را برای آنها به اشتراک نگذارید.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد : رمز عابر بانک خود را در اختیار هیچ کس حتی نزدیکان خود قرار نداده تا زمینه‌های تحریک و ارتکاب به جرم برای کسی به وجود نیاید.

جانشنین فرمانده انتظامی مازندران به مسافران و مهمانان نوروزی ادامه داد: در مراکز فروش برای استفاده از دستگاه pos یا کارت خوان و جابجایی و انتقال پول شخصاً اقدام کنید ‌یا حداقل رمز کارت را شخصاً وارد کنید‌.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار