سرپرست سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ۴۲ آسیب‎دیده در ایام نوروز ۹۴ خبر داد و گفت: ۲۱ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند.
کد خبر: ۱۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 26 March 2015

سرپرست سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ۴۲ آسیبدیده در ایام نوروز ۹۴ خبر داد و گفت: ۲۱ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش تسنیم ، ناصر چرخ‌ساز در حاشیه سفر به استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح امداد نوروزی جمعیت هلال احمر از روز ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا روز ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه هزار و ۳۵۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت توسط هلال احمر برای ایام نوروز ۹۴ پیشبینی شده است، افزود: روزانه ۵ هزار و ۸۰۰ نیروی نجات‌گر در این ایام آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی بوده و در صورت بروز حادثه وارد عمل میشوند.

چرخ ساز با تصریح بر اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی برای ایام نوروز آماده ارائه خدمات هستند، تاکید کرد: ۱۷ فروند بالگرد امدادی نیز آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند که در صورت نیاز وارد مدار می‏‌شوند.

وی با اعلام اینکه تا صبح امروز ۲ هزار و ۳۰۰ عملیات توسط نیروهای امداد و نجات سازمان هلال احمر انجام شده است، تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۴۲ هزار آسیب‌دیده پوشش داده شده و ۳۲ هزار نفر از مسافران خدمات هلال احمر را دریافت کرده‌اند که هزار و ۸۰۰ نفر نجات‌یافته و هزار و ۱۰۰ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت قابل توجهی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در استان‌های کشور آماده شده است، بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا امروز صبح نزدیک به ۲۱ هزار نفر توسط هلال احمر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور واژگونی را بیشترین علت تلفات جادهای اعلام کرد و گفت: لغزندگی جادهها به سبب بارندگی، سرعت بالا و خواب‌آلودگی سبب شده تا واژگونی در جادههای کشور بالا باشد.

وی با بیان اینکه درصد واژگونی در جادههای استان همدان بالا بوده است، تاکید کرد: به همین منطور جلسهای مشترک با حضور رئیس پلیس راه کشور و مسئولان هلال احمر کشور در همدان برگزار شد تا بتوان با تصمیمات مناسب میزان حوادث و واژگونی در جادههای استان همدان را کاهش داد.

چرخ ساز اطلاعرسانی به طور وسیع از وضعیت راههای استان توسط رسانههای استان همدان را یکی از مصوبات این جلسه اعلام کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا نیروهای امدادی هلال احمر استان همدان در نقاطی که بیشترین واژگونی را داشته مستقر شده تا در صورت نیاز وارد عملیات شوند.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور عنوان کرد: مقرر شد تا در ساعاتی که بیشترین واژگونی در جادهها رخ میدهد پلیس رانندگان خسته و خواب‌آلوده را به صورت اجباری متوقف کرده و نیروهای هلال احمر از آنها پذیرایی داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی از امروز و فردا نیز گفت: برنامهریزیهای لازم و تحلیل‌های آماری صورت می‌‏گیرد تا محورهایی که تلفات بالایی داشته‌اند شناسایی شده و تمهیدات لازم برای این محورها اندیشیده شود تا بتوان میازن تلفات را کاهش داد.

چرخ ساز با بیان اینکه ار روزهای آینده بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را در پیشرو داریم، تصریح کرد: رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه‌های کشور اطلاعات لازم را کسب کرده و تجهیزات لازم گرمایشی و زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند.

وی از وجود ۸۰ قلاده سگ زندهیاب در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر هر استان دارای دو قلاده سگ زندهیاب است، تربیت سگ‌های زندهیاب پروژه اصلی هلال احمر بوده و تربیت سگهای جسدیاب در اولویت بعدی قرار دارد.

چرخ ساز با اشاره به اینکه سازمان هلال احمر دارای ۵۴ هزار امدادگر و نجات‌گر است، عنوان کرد: از این تعداد ۱۷ هزار نفر را بانوان تشکیل میدهند و در این سالهای اخیر استقبال بانوان از عضویت در هلال احمر افزایش یافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار