تمایل روزافزون به استفاده از فناوری های پیشرفته از جمله رایانه و اینترنت، شرایط و بستر مساعدی برای ظهور جرائم سایبری به وجود آورده اما پلیس با استفاده از فناوری های نوینی که در عرصه نرم افزارهای تخصصی به وجود آورده است، می تواند در پشگیری از وقوع و کشف جرائم نقش موثری داشته باشد.
کد خبر: ۱۶۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 20 January 2016

توسعه روز افزون زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و افزایش کاربران و استفاده‌ کنندگان از اینترنت و سایر فناوری‌های اطلاعاتی، ارتباطی و مخابراتی از جمله دلایلی است که لزوم ایجاد و توسعه ساز و کاری برای برقراری امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را توجیه می‌کند.

به گزارش تابناک همدان ؛ توسعه‌ خدمات الکترونیک در کشور نظیر دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک و سایر خدمات از این دست نیز لزوم ایجاد پلیسی تخصصی در مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را برای تأمین امنیت و مقابله با جرایمی که در این فضا به وقوع می‌پیوندند را آشکار می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان همدان با اشاره به اینکه بین والدین و فرزندان در فضای اینترنت یک شکاف دیجیتالی به وجود آمده است اظهار داشت: والدین باید تا آنجایی که می توانند آگاهی خود را از طریق شرکت در کلاس های رایانه، سیمنارها و همایش ها بالا ببرند.

سرهنگ امینی با قاطعیت تاکید کرد: در استان همدان ۱۰۰ درصد جرائم اینترنتی کشف می شوند.

وی ادامه داد: اگر قرار است حافظه ی رایانه یا لپ تاپ را عوض کنیم بهتر است آن را نفروشیم یا یا به کسی ندهیم.

امینی یادآور شد: حتی اگر اطلاعات حافظه را پاک کنیم باز هم قابل بازگردانی است.

سرهنگ امینی خاطرنشان کرد: برای در امان ماندن در فضای مجازی تنها باید آگاهی و دانش خود را در این زمینه بالا ببریم.

آشنا کردن جوانان مخصوصا دختران به آسیبهای فضای مجازی و آموزش راههای صحیح استفاده از فضای مجازی توسط خانواده‌ها به فرزندان خود می‌تواند از بروز مشکلات برای جوانان و خانواده‌ها جلوگیری کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار