رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم:
رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: طبق بررسی‌های ما سالانه ۴۰ هزار خودرو به شبکه حمل و نقلی قم اضافه می‌شود و این در حالی است که ظرفیت معابر رشد و توسعه نداشته است.
کد خبر: ۱۶۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 20 January 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد حسین دهناد با اشاره به فعالیت مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: ترافیک یکی از موضوعات اصلی و مهم در مدیریت شهری است و به خصوص در شهرهایی که وسایل نقلیه زیادی دارند به یک معضل تبدیل شده است.

وی بیان کرد: قم از نظر رشد جمعیت به عنوان یک کلانشهر است و سالانه نیز رشد دو درصدی دارد و این در حالی است که تعداد خودروها نیز در این مدت روز به روز افزایش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: طبق بررسی‌های ما سالانه 40 هزار خودرو به شبکه حمل و نقلی قم اضافه می‌شود و ضریب مالکیت خودرو در خانواده‌ها رو به رشد و افزایش است و این در حالی است که ظرفیت معابر رشد و توسعه نداشته است.

دهناد به جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی شهر قم به گونه‌ای است که از یک سو فرصت بوده و از سوی دیگر اگر از آن مغفول شویم به عنوان تهدید به حساب می‌آید.

وی با اشاره به حجم بالای مسافر به قم اشاره کرد و گفت: سالانه تعداد زیادی مسافر به قم سفر می‌کنند که در حدود 30 میلیون وسیله نقلیه سالانه وارد محدوده شهر قم می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم افزود: با این حجم بالای خودرو به ورودی شهر، دیگر نمی‌توان با شیوه‌های قدیمی و نگاه سنتی به موضوع ترافیک نگاه کرده و آن را مدیریت کنیم، از سوی دیگر شبکه‌های ترافیکی قم دیگر پاسخگو نیست و باید به دنبال راهکارهای جدیدی به موضوع باشیم تا از رویکردهای سنتی فاصله بگیریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار