دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و نمایشگاه‌های تخصصی صنایع تبدیلی با حضور ۸۵ شرکت در استان همدان گشایش یافت.
کد خبر: ۱۶۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 21 January 2016

دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و نمایشگاه‌های تخصصی صنایع تبدیلی با حضور ۸۵ شرکت در استان همدان گشایش یافت.

به گزارش  مهر، امروزه صنایع کوچ نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و کارآفرینی بازی می‌کند و از همین رو توجه به این صنایع در هر جامعه‌ای ضروری و مهم است.

استان همدان نیز به سهم خود دارای صنایع کوچی بوده که درزمینه های مختلف در استان همدان فعالیت می‌کنند و یکی از اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان حمایت و ایجاد بازار کار برای این صنایع در داخل و خارج از کشور است.

در نگاهی گذرا مشخص است که یکی از زمینه‌های ایجاد بازار کار برای صنایع کوچک شرکت در نمایشگاه‌های مختلف و ارائه محصولات در این نمایشگاه‌ها و جذب مشتری است.

بر همین اساس عصر چهارشنبه دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و نمایشگاه‌های تخصصی صنایع تبدیلی با حضور ۸۵ شرکت و مسئولین استانی همدان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان گشایش یافت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی همدان عصر چهارشنبه در آئین افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و نمایشگاه تخصصی صنایع تبدیلی بابیان اینکه این نمایشگاه با استقبال شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان مواجه شد، اظهار داشت: دو سالن از این نمایشگاه مختص شرکت شهرک‌های صنعتی است.

حسین الماسی بابیان اینکه این نمایشگاه شامل صنایع کوچک و تبدیلی می‌شود، افزود: عرضه محصولات در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی آن‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل سه سالن به مساحت پنج هزار مترمربع است، عنوان داشت: دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و نمایشگاه‌های تخصصی صنایع تبدیلی در متراژی به مساحت پنج هزار مترمربع با شرکت ۸۵ شرکت صنایع کوچک و صنایع تبدیلی از ۳۰ دی‌ماه سال جاری به مدت پنج روز پذیرای بازدیدکنندگان است.

۸۵ شرکت از پنج استان کشور در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کردند

الماسی با اشاره به اینکه چهار استان تهران، اصفهان و مازندران و آذربایجان شرقی در این نمایشگاه مهمان استان همدان هستند، گفت: درمجموع ۸۵ شرکت از پنج استان کشور در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کردند.

وی بیان داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای بازدید صنعتگران و مدیران از شرکت‌های صنایع کوچک و تبدیلی فراهم آورده است.



مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه این نمایشگاه با حمایت صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان برپاشده است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های شرکت شهرک‌های صنعتی حمایت از صنایع کوچک و توسعه بازار و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای حضور صنایع است.

کیوان گردان با اشاره به اینکه از تاریخ برگزاری این‌چنین نمایشگاهی در استان همدان پنج سال می‌گذرد، افزود: صنعت گران استان همدان با تمام توان در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های صنایع کوچک استان همدان ملزومات و محصولات استراتژیک را تولید می‌کنند که متأسفانه معرفی نشدند و کسی از وجود آن‌ها خبر ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از برگزاری کلاس‌های آموزشی در حاشیه برگزاری نمایشگاه خبر داد و افزود: اساتید توسعه بازار و نمایشگاه و صادرات در طول نمایشگاه برای علاقه‌مندان کلاس آموزشی برگزار می‌کنند.

آخرین راهکار جذب بازار عراق در اختیار صنعتگران قرار می گیرد

گردان عنوان داشت: رایزن ایران در بغداد در این کلاس‌ها حضور دارد و آخرین راهکار برای جذب بازار عراق را در اختیار صنعتگران قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: اتاق مشترک بازرگانی با ترکیه و قزاقستان نیز در این نمایشگاه تشکیل می‌شود و می‌توان از توانمندی‌های این کشورها استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان همدان نیز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و نمایشگاه‌های تخصصی صنایع تبدیلی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد واحدهای تولیدی استان همدان جزو صنایع کوچک محسوب می‌شوند، گفت: امیدواریم با شرایط پیش‌آمده شاهد تغییرات خوبی در صنایع کوچک باشیم.

حمیدرضا متین بابیان این موضوع که استان همدان از مصوبه رفع موانع تولید به‌خوبی استفاده کرده است، گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه صنایع در استان همدان رخ‌داده و ازجمله پتروشیمی هگمتانه که پس از سال‌ها فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل توسعه پوشاک کردآباد که در این نمایشگاه حضور داشت نیزدر گفتگو با خبرنگار مهر، بیان داشت: ۱۸۰ واحد پوشاک در روستای کردآباد فعالیت می‌کند و شرکت شهرک‌های صنعتی با این خوشه عقد قرارداد کرده است.

رضا نادری فصیح با اشاره به اینکه همه این واحدها تولیدکننده پوشاک هستند، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش و طراحی سایت و نمایشگاه صنایع را حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم در خصوص صنایع کوچک بحث بازاریابی است، اظهار داشت: نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه مناسبی برای ارائه محصولات و تبلیغات باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار